mochamanda

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Malin - 27 november 2012 22:28


Slänger in ett gäng oredigerade bilder. Är nöjd med att överhuvud taget sitta vid datorn en kort, kort stund. Kvällarna består mest av att amma eller bära lite tjej så att pyssla med bilder prioriteras bort.


Lovis och Daisan för några dagar sedan. <3


Liten sover sött.


Fingerfärg...


...är roligt!


Och med lite hjälp av mamma blir det såhär fint!


Sen måste man bli ren också.


Så varför inte ta ett bad i diskhon!?


Besök av mormor där Lovis strålade glatt.


Ögonkontakt!


Ja, idag har det varit jag och de små hela dagen. Vi började med ett besök på Bergvik där vi strosade runt och inhandlade lite smått och gott till julbak. Efter lite lunch hängde vi i soffan framför filmen Bilar. I alla fall jag och Lovis. Isac lekte på golvet för sig själv och tittade upp på filmen emellanåt.


Klockan närmade sig eftermiddag och jag tänkte att jag skulle vara en sån där hurtig mamma och klä på mig och barnen regnkläder och masa oss ut i rusket. Men så kollade jag ut genom fönstret en gång till och tände istället en brasa och bakade ischoklad för att sedan måla och kladda med fingerfärg med Isac. Mormor och morfar kom och hängde med oss vid middagstid. Isac jagade morfar varv efter varv efter varv efter varv runt köksön tills morfar var alldeles yr. När Isac skulle gå till sängs (efter att återigen ha kissat på pottan!) så pussade han Lovis och krävde mormor som stod med Lovis i famnen på en puss som hon så gärna gav honom. Men sen begärde han att pappa skulle pussa mormor! Oj, vad jag skrattade. Andreas smet dock undan och fick med sig Isac in i sovrummet. Lilla godingen.


Men jag ska i alla fall ge pappa Andreas en puss. Han har varit så snäll och slängt ihop pepparkaksdeg såhär på kvällskvisten! Så i morgon blir det ett gäng pepparkakor som ska bakas. Några av dem ska smulas och garnera chokladtryfflarna jag har tänkt baka i morgon. Och så har jag tänkt mig att hinna med att baka saffransbullar också. Ruskigt överpretentiöst med tanke på att jag har fyra och en halv timme på mig medan Isac är på dagis. Och det är ju inte direkt så att jag har fria händer under den tiden... Men pepparkakorna kan jag ju vänta med till Isac kommer hem så har ju vi något att göra då också! :) 


Nej, nu ör det någon som vill ha mat!


Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards