mochamanda

Alla inlägg under augusti 2013

Av Malin - 29 augusti 2013 21:32

 


Men jag blir mest snurrig. Och att cykla här skulle ge min mamma migrän. 

Om ni vill läsa mer om Karlstad kommuns nya konstverk, klicka här.

Av Malin - 28 augusti 2013 21:34

Helgen som var, tillbringade vi på Ramsviks camping. Min familj, mina föräldrar och alla mina syskon med familjer. 16 st var vi totalt. Så himla roligt att komma iväg allihopa. En sista glimt av sommaren lyckades vi fånga. Bada i havet, fiska krabbor- mycket populärt hos lilleman, gå upp på berget och äta gott. Tack min fina familj för en härlig helg!   


Isac och morbror M släpper tillbaka krabborna.

 

En liten krabat på väg mot havet

 

Frukost intill havet

 

Andreas och morbror A går en rond i solnedgången

 

Vem som leder matchen? Ingen aning.

 


Men det är tydligt att morbror A utsåg sig själv till vinnare

Av Malin - 28 augusti 2013 21:15

När båda ungarna är i säng innan klockan åtta hinns disk, undanplock och tvätt med. Plus en stund i soffan! Yeay. Jag sa det till Andreas för ett par veckor sedan, att vi äntligen hade fått lite stabilitet. Tio månader tog det efter att lillasyster kom innan vardagen på något vis kändes under kontroll.


Nej, det är inte så att det har varit överdrivet jobbigt. Det är bara det att det har varit fullt upp. Att vi aldrig riktigt fått kvällarna för oss själva. Att Lovis varit mammig och klängig och inte gett mig så mycket utrymme till att göra annat än att bära. Dagarna har helt enkelt gått i ett och flutit ihop och vi har fått vara nöjda om vi kunnat hantera vardagens alla göromål på ett hyfsat tillfredsställande sätt.


Det är först nu, sen några veckor tillbaka, som vi kan lägga båda barnen i tid på kvällarna utan att vänta på att lillasyster vaknar om och om igen. Det är först nu som Lovis kryper runt och är nöjd längre perioder på egen hand. Det är först nu som vi har kommit upp rejät ovanför vattenytan och kan se vad som finns mer här i livet. Nu hinner vi det vardagliga och kanske till och med träna någon gång då och då. Vi hinner ta det lite lugnt emellanåt. Som nu. Sitta framför TV:n med datorn i knäet. Lite lugn och ro. Lite stabilitet i livet helt enkelt och en känsla av att vi har en vardag som vi trivs i och kan se oss leva i under en längre tid. Det är skönt.

Av Malin - 26 augusti 2013 22:25

Idag har det varit en riktig måndag. En dag som jag mest har väntat på att den ska ta slut. Egentligen är det väl ingenting som har gått direkt dåligt. Men det är heller inte något som har gått direkt bra. Trött och lite allmänt off har jag känt mig. Måndag helt enkelt.


Men gissa då hur mycket det här underbara videoklippet värmer i det trötta mammahjärtat!? Jag har tittat på det flera gånger idag och har då inte kunnat låta bli att le. Underbara älsklingar. Storebror och lillasyster. Ni är det vackraste i mitt liv.



 

Av Malin - 25 augusti 2013 22:16

Idag blir vår lillskrota tio månader gammal. Och det har hänt så mycket de senaste veckorna. Mammigheten är som bortblåst. Fantastisk skönt tycker framför allt mamman, men också alla andra runtomkring som nu får leka och busa med det lilla charmtrollet.

Hon busar, skakar på huvudet, babblar, skrattar och ler, mest hela tiden. Hon står mycket och släpper och balanserar i upp mot tio sekunder. Hon försöker ta sig upp till stående från golvet utan att hålla sig i nåt. Hon har under helgen fattat vitsen med att hålla i händerna på vuxna och gå på sina små fötter. Tidigare har hon bara rest sig mot "döda" ting och inte tyckt att andras händer varit pålitliga nog.

Hon firade sin tiomånadersdag med att för tredje natten i rad, tillika tredje natten någonsin, sova heeela natten. Gissa vem som njuter? Dock innebär det att amningen troligtvis är ett avslutat kapitel då det snart är tre dygn sen senaste amningen. Men vi får väl se.

Hon börjar bli stor, vår lilla tjej, men för varje dag som går blir hon bara mer och mer underbar.





Fina, fina du. Som vi älskar dig.

Av Malin - 22 augusti 2013 23:47

Tjugotvå. Det är så många djur som Isac har i sin låda. Då och då. Ibland flyr djuren. Idag hade flocken dessutom skingrats. Elefanterna hittade jag i ett förvaringsfack i uterummet. I ugnsluckan till leksaksspisen fann jag giraffen. I kastrullen tillagades and och tupp. Med hjälp av ficklampa hittade jag bland annat kycklingar, spindel, häst, katt, björn och undulat på släpet till trehjulingen som stod på gräsmattan i mörkret. I den stora leksakskrokodilen hittade jag jaguar och kossa. Zebran, krokodilen, sälen och delfinen låg på golvet. I leksaksväskan bland giraffpusslet återfanns lilla grisen. Det gäller att vara envis och fantasifull när man ger sig ut på jakt. Dock går jag rejält bet på det tjugoandra djuret. Grodan. Var är grodan?

Sånt stör mig.

Av Malin - 21 augusti 2013 21:58

Insåg när jag satt här i soffan att jag hade en hel hög med bilder från semestern som jag hade tänkt lägga upp. De kommer här. Bilder från Idre.


Två glada vandrare

 

En minipaus på väg upp på Städjan


T.V Hela gänget uppe på toppen. T.H Fikapaus med utsikt som heter duga.

 

Isac och renen spanar ut över Idres slalombackar.

 

Två små godingar bland stenarna.

 

På väg nerför Städjan.

Tänk att små stenar kan vara så roligt.

 

Äventyrsbana för de små.

 

Höghöjdsbana för de stora.

 

Isac redo för ridtur

 

På väg upp på Lillnipen

 

Isac på toppen

Av Malin - 20 augusti 2013 23:33

Nej, jag ska inte spela. Jag ska inte spela. Jag s k a i n t e spela. Varken bandy eller innebandy ska jag spela i år. Det är ju därför jag har tagit upp ridningen, som en belöning för att jag inte ska spela liksom. Men att träna nån gång i veckan kan man väl göra ändå. En, kanske två gånger. Eller tre och så en match på det.

Nej, just det. Jag s k a i n t e spela. Men att träna nån gång i veckan, det kan man faktiskt göra!

Första innebandyträningen på ett och ett halvt år är därför avklarad. Svettigt värre, men fruktansvärt kul!!

Snart drar bandyn igång med ispass också. Kroppen skriker efter skridskoåkning så det lär nog bli en gästträning där såsmåningom. Nej, jag s k a i n t e spela.

Men attans vad roligt det är. Vad vore livet utan klubba och boll?

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards