mochamanda

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Malin - 14 november 2012 23:05

Zlatan, jag sa Zlatan. Svenskens hopp, vår superman. Zlatan, jag sa Zlatan. I love you, Ich liebe dich. Zlatan Ibrahimovic.

Den här gången gick jag INTE och la mig när Sverige låg under i fotboll. Jag har nämligen lärt mig min läxa! Tack för det. Och tack Zlatan.

Jag har för övrigt också genomfört en fysisk prestation så här på kvällskvisten. En powerwalk med Lovis, efterföljt av lite styrka. Nästan så att jag blev lite svettig! Jag tycker att jag la det på lagom nivå. Hoppas kroppen (fogar) håller med om det också!

Nu ska jag lägga huvudet på kudden och nynna på sången som inledde detta inlägg. I love you. Ich liebe dich. Zlatan Ibrahimovic!
Sådär, hoppas den har fastnat i era huvuden också!

Nattinatti

Av Malin - 14 november 2012 21:42

Ja, jag erkänner. Jag mutar min tvååring. Med film.

Senast det hände var idag. Jag skulle hämta Isac på dagis. Lovis var hungrig och kinkig så jag kunde inte lämna henne själv ute i vagnen utan tog med henne i famnen. När Isac fick syn på mig tog han ett steg bakåt. Försökte gömma sig bakom dockvagnen. Typ. Jo, nog är det kul att han trivs så bra på dagis att han inte vill gå hem. Men lite frustrerande ändå.

Vanligtvis slutar det med att jag helt sonika får gå fram och lyfta upp Isac "masken" Lindgren som gråter, sprattlar och säger nejnejnej medan jag försöker lyssna på vad personalen säger om hans dag. Men med Lovis i famnen inser jag snabbt att det tillvägagångssättet är fysiskt omöjligt. Hmmm. What to do? Jo, jag berättar för Isac att vi ska ta på oss kläderna och gå hem och titta på Bärgarn (Isacs nya favorit från filmen Bilar). Isac släpper genast den stora ostbiten och springer mot grinden. Jag andas ut och följer efter med Lovis i famnen.

Vi klär på oss, går förbi en lekpark där vi gungar, gräver och leker innan vi går hem och sätter oss i soffan med lite frukt och kollar på film. Man ska hålla det man lovar. Efter tjugo minuter har Isac fått nog och hoppar ner på golvet och leker. Jag kan stänga av filmen och ha den redo för nästa gång jag behöver den som muta. Och nog lär det bli en nästa gång. Det är egentligen mest en tidsfråga.

Av Malin - 14 november 2012 10:32

Sitter och kikar på namntavlor som min fina vän M gör. Jag har länge tänkt beställa till Isac, men ville vänta till det att Lovis var född så att hon också kan få en. Nu ska jag bara knäppa några fina kort på henne och bestämma vilka färger jag vill ha så ska jag få tummen ur och beställa. För er som är nyfikna så rekommenderar jag er varmt att gå in HÄR och kika. Ett hett tips för er som är ute efter en fin doppresent eller kanske en julklapp!


Till Isac vill jag ha den här färgkombinationen:

Bildkälla


Till Lovis funderar jag på denna kombinationen.

Bildkälla


Eller om båda ska få samma färg kanske? Och vilken ska jag då välja? Åh, det här med beslut är inte riktigt min grej alltså! Får gå in i deras rum och spana in färgerna där och försöka bestämma mig sen.

Av Malin - 14 november 2012 10:08

Då så. Då var datorn på plats i knät igen. Isac är på dagis och Lovis sover bredvid mig. Just förmiddagarna sover hon ofta lite längre och lite djupare. Ju längre dagen lider desto mer vaken är hon. Mer mat och mer närhet vill hon ha för varje timme som går liksom.


Bröllopet som var i helgen var jättefint. Paret gifte sig i Örgryte gamla kyrka och Lovis höll sig tyst hela vigseln efter att ha blivit mutad med lite bröstmjölk. Efter vigseln bjöds det på pepparkakor och glögg i en hyrd gammeldags spårvagn som tog oss på en rundtur i Göteborg. Sedan var det dags att leta sig tillbaka till hotellet. Man kan väl säga som så att jag och Andreas inte riktigt tog närmaste vägen... Men vi hann i alla fall upp på rummet och amma och tvätta rent min klänning som hade två fina ringar av bröstmjölk efter min snabba manöver i kyrkan för att hålla Lovis på gott humör.


När vi åter var redo gick vi 100 meter bort från hotellet till vackra Sjömagasinet. Riktigt mysig lokal! Maten var utan att överdriva helt fantstisk. Inte konstigt kanske då maten var lagad av Ulf Wagner och Gustaf Trädgård (Årets kock 2010). Fina tal och trevliga bordsgrannar gjorde kvällen riktigt trevlig. Lovis skötte sig exemplariskt. Fick smyga ut under ett tal då hennes hunger gjorde sig påmind, men annars tror jag knappast att hon störde. Yngst på festen var hon i alla fall!


 

Några av gästerna på bröllopet.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards