mochamanda

Alla inlägg under juni 2016

Av Malin - 26 juni 2016 22:33

Så har vi då äntligen flyttat in sedan en dryg vecka tillbaka. Vi har flyttat in i huset som vi har ritat på centimetern. Vi känner igen oss i varenda detalj. Vi är hemma. Barnen verkar redan trygga och vi njuter av att vara på plats.

Det är väl dock mer eller mindre kaos. Det enda som är ordentligt uppackat är köket och barnens kläder och till viss del deras leksaker. I groventrén står det sisådär 25 kartonger. Och vi har massor kvar att hämta från diverse förråd och vindar. Men om en vecka har vi semester och då får vi lite mer tid. Tre kiddos och alla vardagsbestyr är oftast tillräckligt. Det måste liksom avklaras först innan vi kan börja packa upp.

Och apropå tid. Eller rättare sagt saker vi inte har tid för. Vilda tvååringar som ramlar och får jack i bakhuvudet. Allra helst en lördagkväll. Andra kvällen i huset lyckades, inte helt oväntat, Molly med detta. Så vi fick genast utnyttja en av de två läkarna som bor i husen intill som hjälpte oss med kompress och förband. Sedan fick vi tillbringa halva natten på akuten jag och Molly. Det gick bra, Molly var totalt obrydd och somnade såsmåningom på mig i väntan på läkare. Till skillnad mot vad de trodde först så räckte det med att limma. Tur kände jag när klockan var kvart över ett på natten och Molly låg och sov. Älskade tokstolle.

Nu ska jag njuta en liten stund bland badskummet och ladda för en tuff vecka. Om jag ska kunna ta semester på fredag så har jag ett antal sena kvällar framför mig. Heja mig!! Tack och hej.

Av Malin - 9 juni 2016 23:54

Nu är vi där. Så himla nära. I morgon efter jobbet drar vi till huset och river bort pappen och drar igång och städar. Jag har nog aldrig längtat efter att städa så mycket någon gång förut. På måndag väntar besiktning och slutsamråd och därefter borde huset vara vårt på riktigt. Vårt hus. Inflyttningsbart! Det finns en del detaljer kvar, såsom glasvägg till bastun, bänkskiva till köksön (en spånskiva duger väl ;)), skjutdörrar till garderoberna och lite annat. Men det tar vi när vi är på plats.


Tre intensiva veckor är att vänta. Innan vi flyttar in behöver vi olja in golvet. Det lär bli några sena kvällar nästa vecka för att få det klart till nästa helg då vi ska flytta in. Vi har inte packat en en endaste låda hittills och vi har lite oflyt med våra barnvaktsresurser så det blir en hel del pusslande för att få tid till såväl packande som flyttande. Detta i kombination med att vi båda har det rätt så påställt på jobbet lär reslutera i många sena kvällar framöver. Men om tre veckor väntar en lång semester och vi kommer att vara på plats i vårt hus. Den tanken känns helt fantastisk och värd allt slit. Nu är det bara att borra ner huvudet och köra. Det är slutspurten nu. Har vi klarat den här vintern klarar vi de här veckorna också. Heja oss! Nu kör vi!


Av Malin - 3 juni 2016 00:26

Ja, för en vecka sedan fyllde min pappa 60 år och solen som var lite svårflörtad förra veckan tittade ändå fram i lördags och gjorde kvällen alldeles perfekt. Underbara Bomstad. Underbara pappa.


         

Dagen efter åkte vi tillbaka och åt rester. Medan min och syrrans minsta sov lekte de tre stora i det halvregninga vädret oavbrutet i en och en halv timme. Vi vuxna satt i förtältet i lugn och ro och fikade och pratade. När hände ens det senast?


Andreas har idag begett sig iväg för en sedan länge planerad cykelhelg med sina bröder. Och impulsiva jag kände inte för att sitta kvar i lägenheten med tre barn i sommarvädret. Så igår lyckades få tag på en liten stuga på Daftö camping utanför Strömstad. Min mamma följer med till barnens (och min) stora glädje. Krabbfiske och annat skoj väntar. Det ska bli så härligt att komma iväg. Jag blir så rastlös här hemma när det är så nära flytten och med tanke på det kaos som väntar ska det bli skönt att få ägna tid åt barnen och fokusera på dem en hel helg. Det är så taggade och längtar efter att få komma iväg. Det mesta är packat och efter frukost imorgon åker vi och hämtar upp mormor. Så med andra ord borde jag verkligen sova nu!


Ha en härlig helg allihopa!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards