mochamanda

Alla inlägg under mars 2013

Av Malin - 31 mars 2013 18:00


Påskdagen har bjudit på underbart väder. Vi har tagit båten från Cambrils där vi bor till grannstaden Salou. Paella till lunch, promad och lekparkshäng efterföljt av glass innan vi tåg båten tillbaka.


På båten

Isac spanar ut över havet.


Ja, vad det här kallas har jag ingen aning om. Ser rätt kul ut dock.


Och ett litet dyk.


Morfar och Lovis på stranden i Salou.


Jag får leka av mig lite i klätterställningen.


Snart högst upp.


Väntar på båten. 


Och där kommer den.


Lovis har somnat gott hos morfar.


Morfar njuter.



Och en liten videosnutt på klätterapa nummer två i familjen.

Hoppas ni har haft en bra påskdag ni också!

Av Malin - 30 mars 2013 14:57

Idag blåser det rejält. Synd, med tanke på att det faktiskt egentligen är riktigt varmt och härligt. Till och med spanjorerna själva har tagit av sig dunjackorna. De flesta i alla fall. Nåja, påskafton är det hur som helst och det vankas köttbullar, räkor, aubergine med parmesanost, ugnsgrillad kyckling, ägg, korv, frukt och choklad. Lite av varje med andra ord och inte särskilt tradionellt. Men gott.


Nöjd tredjepristagare efter en golftävling häromdagen. Gissa vilka delar av priset som jag hugger in på!?



En av alla fiskebåtar på väg att lägga an.


Det finns lite att rensa. Någon som vill hjälpa till?




Syskonmys.



Strosande på kvällskvisten. Morfar var mer än nöjd med all uppmärksamhet som han(?) fick när han knallade runt med Lovis på magen.




Jag och Isac provsitter ett träd.



En tågtur har vi tagit såhär på påskaftons förmiddag. Tut Tuuut.


Glad Påsk på er!

Av Malin - 28 mars 2013 22:00

Så har vår lilla dam blivit fem månader och tre dagar. Tiden springer iväg.

Nätterna har blivit bättre igen och hon snittar två amningar per natt. Helt okej. När hon vaknar på morgonkvisten ligger hon nöjt och pratar och grejar med händerna. Hon sover intill mig natten igenom. Närhet är fortfarande viktigt och hon vill gärna vara i famnen mycket även dagtid. Stunderna på filt/ lekmatta/ babygym blir dock längre och längre. Hon vänder sig fram och tillbaka och det syns att hon vill framåt. Hon blir alltmer intresserad av saker runt i kring och griper tag i allt som är i närheten. Hon är intresserad av det vi äter, men har än så länge inte börjat få några smakportioner. Bortsett från några skedar gröt och lite "hallonsaft" från fingret.

Hennes tunga är mer ute än inne. Särskilt när hon är glad. Hon är förtjust i sin storebror och inget kan få henne att skratta mer än när han hoppar och busar framför henne. Hon är glad och nöjd för det mesta så länge hon får vara med, helst i famnen. Hon trivs också rätt bra i babysittern som hon får mycket gung i. Ska man åka längre sträckor i bil är det förmiddag eller sen kväll/natt som gäller. Annars blir det ljudliga protester från en liten madam som hellre vill mysa i famnen än sitta själv i babyskyddet.

Hon är ett litet kraftpaket som älskar att stå upp. Sitter hon i knät på på oss så flaxar hon med armar och ben för att komma upp. Väl uppe på benen kan hon stå hur länge som helst.

Fina, vackra Lovis. Vi älskar dig!

Av Malin - 28 mars 2013 15:39

Vi har det fortsatt bra här nere. När det är som varmast, ja då är det linne som gäller. Går solen i moln och det blåser, ja, då är en tunn jacka inte så tokigt. Varmt vårväder med andra ord. Isacs favoritställe? Stranden, eller sandlådan som han säger. Plötsligt känns vår lilla sköldpaddesandlåda där hemma löjligt liten.


Lekparkshäng efter marknadsbesök.




Restaurangbesök.



Strandhäng.










 


Av Malin - 26 mars 2013 08:13

Bild 1. Isac kollar läget med Lovis.
Bild 2. Ready for takeoff.
Bild 3. Isac spanar in solnedgången. Bild 4. Sist kvar vid bagageutlämningen. Allt bagage var med och vagnen med tillbehör var helt. Tack för det!

Vi är på plats i lägenheten. Resan har verkligen gått hur bra som helst! Över förväntan. Lite svettigt ibland, men under kontroll. En stor puss till mina barn som har varit så duktiga i dag!

Nu? Soooova
Nattinatti

Av Malin - 25 mars 2013 14:27

Nu är vi åter ombord efter första bytet. Resan flyter på kanon hittills. Vi höll på att få med oss Andreas ett tag, men han hann av och kvar på tåget stod vi med väskor och vagn i en enda röra. Tillslut var vi och packning på plats. Lovis sov halva resan och var sedan nöjd i mitt knä. Isac roade sig med Ipaden. Blöjbyte och toalettbesök avklarade vi innan vi var framme i Södertälje. Jodå, en mamma, en tvååring och en bebis i ett babyskydd kan faktiskt rymmas där inne. Men mer än så var det inte.

Väl på plats på Södertälje station åt vi pastasallad ur påsar. Med händerna. Smidigast så. Då det var strålande sol bestämde vi oss för att gå upp en kvart innan tåget skulle gå för att njuta lite. Tur var väl det i och med att hissen inte ville fungera. En barnvagn med två barn och en kabinväska i uppför en rulltrappa. Ingen favorit direkt. Men okej. Det får gå. Och det gjorde. Efter kom en snäll kille med resväskan. Tack.

Nu är det tjugo minuter kvar till det stressiga bytet. Elva minuter har vi på oss att ta oss till en busshållsplats. Men jag börjar få koll på detta så det ska nog gå det också. Annars får vi helt enkelt vänta på nästa. Sedan är det Skavsta flygplats som gäller!

Hej så länge!

Av Malin - 24 mars 2013 22:21

Imorgon kommer jag att önska att jag vore en bläckfisk. Mina två armar kommer att kännas långtifrån tillräckliga. En känguru hade inte varit så tokigt det heller. Förvara mina barn i en liten ficka och skutta fram lite smidigt. Undrar om man kan lägga bagage där också?

Tyvärr är jag dock varken bläckfisk eller känguru så jag får ta mina två armar och förhållandevis stumma ben och göra det bästa av situationen. Äh, resväskan väger endast tjugo kilo och utöver den ska jag bara ha med mig en barnvagn med sittdel och babyskydd, två barn, en ryggsäck och en kabinväska.

Jag hoppas jag hinner få av allt från tåget innan det rullar vidare mot nästa station. Att bli kissnödig bör jag helst undvika. Jag har även bett mina barn att inte bajsa i morgon. I alla fall inte på flygplanet.

Annars skjuter jag mest bort alla tankar på jobbiga situationer som kan tänkas uppstå. Det får jag ta hand om där och då. Inte mycket jag kan göra åt saken just nu ändå liksom.

Nej, nu ska jag sova så att det blir morgon snart. Jag har fått rapporter om sol och värme och längtar nu massor. Det gör Isac också som pratar om mormor och morfar i Spanien.

Det lär nog bli en och annan instagrambild under resan. Ni hittar mig som "mochamanda".

Have a nice day!


Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards