mochamanda

Alla inlägg under mars 2012

Av Malin - 30 mars 2012 13:54

Ja, livet rullar på här hemma även om jag är högst osynlig här på bloggen just nu. Det kommer snart bli bättring på det. Här i huset är vi förövrigt väldigt glada över att vi ställde fram klockan i helgen som var. Någon hade en tendens att vakna innan klockan slagit sex. Fem, halvsex sisådär. Hua. Nej, tack för sommartid!


För tillfället går jag i odlingstankar. Det har inte blivit av på några år och det vill jag ta igen den här sommaren. Massa örter, mandelpotatis, squash, rotfrukter, sallad och säkert en hel del annat. Av erfarenhet vet jag dock att min ambition är hög i början men har en tendens att avta. Hmmm, ska försöka att inte ta vatten över huvudet! :)


Isac lär vakna när som helst och då är tiden med dator över. Någon tycker att teknikprylar är vääääldigt intressant.


Bjuder på ett par bilder från 2009 då jag senast odlade lite smått och gott!

   


Trevlig helg!

Av Malin - 14 mars 2012 21:18

Dagissjukan har än en gång gripit tag i Isac och han är snorig och febrig. Men då det också går magsjuka på avdelningen så är jag hellre hemma med en förkyld Isac än andra alternativet. Utan tvekan. Vi har än så länge klarat oss. Peppar, peppar.


Veckorna rullar på och vi är redan inne i mitten av mars. Exjobbet har än så länge gått lite trögt och jag har känt mig lite ineffektiv. Men det känns som att det kommer ta fart på riktigt nästa vecka när vi ska göra ett flertal mätningar i lokalerna. Häromdagen fick vi pröva på att använda skolans FID. Ett instrument att mäta VOC med. Efter att ha kopplat diverse slangar mellan tuber och låda och tryckt på lite knappar och väntat, tryckt lite till och väntat ännu längre var den igång. Nu kan vi det. Det enda som återstår är att få in åbäket i bilen när vi ska åka till Tanumshede.


Nej, nu ska jag återgå till Fuskbyggarna. Trots (eller kanske tack vare?) att vi gjorde ett stort jobb själva när vi dränerade om så fungerar det nog tusen gånger bättre för oss än för stackarna i programmet.

       


Ha en fortsatt trevlig kväll!

Av Malin - 8 mars 2012 22:14

Här haglar det tätt mellan inläggen. Eller inte. Har inte så mycket att skylla på heller. Lusten att starta datorn när lugnet väl lagt sig här hemma om kvällarna har inte infunnit sig. Och tiden har väl inte varit den mest tillgängliga heller för den delen.


Igår var jag och R till Tanum igen. Vi håller just nu på att involvera hela avdelningen i vårt exjobb. Det är en hel del mätningar som vi ska göra nästa gång vi åker iväg och vi har därför pratat med en hel del lärare om möjliga metoder och instrument. Ett exjobb utan dess like, konstaterade en av lärarna. Vad det egentligen betyder har jag inte funderat närmre på. :)


Och annars då? Jo, Isac trivs kanon i förskolan och blir mer och mer sig sjäv där för varje dag.


Jag har dragit på mig bandyutrustningen och spelat veteranmatch. Golden girls mot Slipade damer där de förstnämnda veteranerna från Karlstad besegrade Göteborgs dito. Så roligt! Superkul att spela med många av dem som jag inledde mitt bandyspel i VAIK med.


I helgen som var träffades vi ett gäng från bandyn och grillade och myste i vårvädret som då fanns. En riktigt härlig lördag.

En härlig och mysig eftermiddag som synes.

 

Ja, riktigt vårigt och härligt har det varit här i Karlstad den sista tiden. Men igår drog vi med oss snöyra från västkusten och i morse när vi vaknade låg det en decimeter snö på marken. Jag kämpade mig fram med barnvagnen till förskolan på oplogade vägar. Insåg när jag kom fram att det hade varit enklare att ta Isac i pulkan!


Roligare än såhär blir det inte ikväll. Nu blir det sängen!


Nattinatti

Av Malin - 1 mars 2012 20:37

Idag var Isac ute och lekte när vi kom för att hämta honom på dagis. När han såg oss sken han upp, klappade händena och sprang på stället av glädje. Så underbar. Han börjar bli så stor nu. När han tycker att han har ätit klart lyfter han demonstrativt på haklappen och säger dä, såsom han säger när han vill påpeka nåt. När haklappen är av rycker han i bältet och visar att han ska bli nersläppt.


Häromdagen satt vi och bläddrade i en bok. Mamma var inte riktigt fokuserad utan pratade med pappa istället för att titta på bilderna. Då tog Isac tag i mammas haka och vred den mot boken. DÄ!


Idag har han avslutat sin penicillinkur och sista dosen tog han utan att blinka och utan att protestera eller gnälla det minsta. Duktiga killen. Han är piggare och friskare än på länge och leenden och skratt byter av varandra.


En glad buse för några månader sedan.

 

Och appropå ingenting. Om ni skulle vara en grå, rektangulär, ganska avlång TV-dosa. Var skulle ni vara då? Hjälp oss.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards