mochamanda

Alla inlägg under augusti 2014

Av Malin - 27 augusti 2014 23:06

Vad härligt med en solig dag. Lekparkshäng efter förskolan passade perfekt och kameran fick följa med. Det har varit lite väl lite fotograferande på sistone. Framförallt på vår lilla minsting. Och istället för att skriva om vår, för tillfället, rätt stressiga vardag så får ni kika på bilder från våra timmar på lekparken. Hej på er.


                   

Av Malin - 19 augusti 2014 12:33

Hipp hipp hurra! Den här lilla tjejen fyller en månad idag. Älskade lillasyster.


Dagen till ära får hon göra ett första besök i huvudstaden. Hon ska få följa med mamma som har konferens ute på Djurönäset i morgon. Det ska bli väldans trevligt tycker mamman.


Hej från oss

Av Malin - 17 augusti 2014 11:18

Njuter av stunden och ligger och myser med min yngsta dotter i sängen som nyss firade av en rad med leenden. Så många att jag till och med hann få igång kameran på min fyra år gamla iPhone och fånga några av dem.

Mitt hjärta smälter. Jag älskar dig och dina syskon så att det gör ont. Ni förgyller våra liv. Varje dag.

Regnet faller ner utanför och Andreas sitter och bygger lego med Isac och Lovis. Lugnt. Harmoniskt. En liten andningspaus för oss alla. Det har varit en intensiv vecka där vi återigen har dragits in i hur-ska-vi-göra-med-huset-bubblan. Det har tagit, en för oss, oväntad vändning och vi har en än mer intensiv period framför oss. När vi har hunnit landa lite själva ska jag berätta mer. Det kan bli en spännande resa! :)

Nu ska jag försöka få lillasyster att sova så att jag och Isac kan göra tårta inför kvällens middagsbesök.

Ha det gott!

Av Malin - 8 augusti 2014 22:33

Denna vecka har vi haft huset fullt. Andreas kusin med familj hälsade på under måndagen och samma dag kom Andreas bror med familj och de stannade till igår. Mariebergsskogen, stan, båtbuss och Bomstad har avverkats. Dagarna har gått fort och kusinerna har lekt och härjat tillsammans. Sex små godingar! <3



Idag har jag varit ensam med mina tre små. Eller ja, utan Andreas i alla fall. Anna och kusin E och J hängde med oss och barnen lekte glatt. Även Isacs grannkompis kom över och lekte och vips var det sex barn i huset igen, precis som övriga dagar denna vecka då vi hade besök av Andreas bror med familj. Fördelen med att fylla huset med massa barn är att det känns så lugnt med att "bara" ha tre barn i huset sen! :)   


Och livet som trebarnsmamma då? Jodå, idag ammade jag Molly sittandes på golvet samtidigt som jag städade bilar och funderade över om jag möjligtvis skulle hinna med en dusch innan dagen var slut. Det hann jag, förvisso i sällskap av Isac och Lovis. Molly som inte ville ligga för sig själv var också anledningen till att jag fick städa leksaker med hjälp av tårna. Men det går bra, mycket tack vare att denna tjej skämmer bort mig med att sova ruggigt bra om nätterna. Nio-tio timmar i sträck är inte särskilt ovanligt. Hon kommer väl till ro runt midnatt och sover sen fram till nio. Helt galet och så fruktansvärt skönt. Det är så mycket enklare att hantera vardagen när man får sova. Men det kan vända fort, så jag njuter så länge det varar. Något annat jag njuter över är rörelsefriheten. Att kunna böja, mig, lyfta och härja runt. Det är till och med kul att städa och plocka just nu och det ger mig energi att kunna vara lite mer behjälplig här hemma än vad jag var sista månaderna.


Nej, nu är det dags att avrunda här! Nattinatti och trevlig helg!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards