mochamanda

Alla inlägg under april 2017

Av Malin - 11 april 2017 23:46

Jag borde sova. Det borde jag verkligen. Men medan jag inväntar resultatet från en sista körning för en beräkning så kan jag väl lika gärna hänga här.

Jag kan tro att ni alla ställer er frågan: Hur har det gått med flugfobin!? Jo, tack. Den lever i allra högsta grad vidare. Hysterin när Molly och Lovis insåg att det var en mygga i bilen (ja, myggor ingår liksom i kategorin) var inte att leka med. Bara att öppna bagageluckan och försöka jaga ut den lilla surrande varelsen. Till sommaren ska vi till härliga, men otroligt myggtäta Gäddede. Kbt kallas det va?

Detta påminner mig om när vi skulle tälta på en camping i närheten av Kolmården för några år sedan. Vi kommer fram sent på kvällen och ska upp med det stora tältet som vi hade lånat. Isac, drygt två och ett halvt år var vaken. Myggorna var lika enorma som de var många och Isac var väl inte jätteglad i dessa varelser - läs hysterisk (ja, mygg- och flugfobi verkar liksom vara en del av syskonskarans faser att ta sig igenom). Så med Isac klättrandes, klängandes och gråtandes på mig försökte vi resa megatältet samtidigt som monstermyggorna stack oss på kinder och händer och allt de kom åt. Men tältet kom upp tillslut och vi sov hur gott som helst!


   


Och nu ska jag sova precis lika gott. Nattinatti! 

Av Malin - 1 april 2017 10:32

...Detta har jag gjort i slöjden.

Jag vet inte riktigt varför, men så fort Andreas försvinner från huset några dagar har jag en tendens att dra igång projekt här hemma. Så medan Andreas åker längdskidor i bara kallingarna i Österrrike (okej, kallingar och underställströja) så har jag tämjt gosedjuren. Köpte lite virke för sisådär 150kr på XLbygg och ett dygn senare sitter buren på väggen. Jag hittade en bild på en liknande bur för över ett år sedan och äntligen fick jag tummen ur. Nöjda barn. Nöjd mamma!



Trevlig helg på er!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards