mochamanda

Alla inlägg under januari 2013

Av Malin - 28 januari 2013 23:42

Kan ni nånsin få den känslan utan att riktigt kunna sätta fingret på varför? Ett litet uns av dåligt samvete som ligger och gnager utan någon egentlig anledning. Man funderar på om det är något man har sagt eller något man har gjort. Eller något som man kanske inte har gjort. En liten klump i magen som påminner om att man kan bättre. Man kan mer. Man kan vara en bättre människa.

Lite där befinner jag mig just nu. Jag känner mig helt enkelt lite misslyckad, utan att egentligen ha någon riktig anledning. Det går över. Det försvinner. Det är inte så allvarligt som det låter. Det är bara jag som måste lära mig att en dag då man inte gör en massa bra saker nödvändigtvis inte är en dålig dag.

Och någonting måste jag ändå ha gjort rätt. Jag hade en dotter som skrattade om och om igen när hon fick flyga flygplan. Så jag lyfte henne gång på gång på gång tills mjölksyran tog över och jag var rädd att jag skulle tappa henne i vedkorgen. Just i den stunden glömmer man allt annat och livet är som i de vackraste sagorna. Där duger man alltid och räcker till precis som man är.

Nattinatti

Av Malin - 28 januari 2013 11:29

Ja, så många gånger mer har Lovis ökat i gram jämfört med Isac under samma period. Ni som har följt mig ett tag kanske har några svaga minnen om att amningen strulade med Isac och att han mellan tvåmånaderskontrollen och tremånaderskontrollen bara ökade 25 gram... Vi fick ta hjälp av ersättning för att hamna på rätt spår igen.


När Lovis var nyfödd tänkte jag att jag skulle väga henne en extra gång mellan två och tre månader för att ha lite mer koll på vikten. Men så som hon har ätit har jag aldrig känt någon oro eller behov av extra vägning. 1020 gram upp för henne bekräftade att min känsla var rätt. Hon är numera 61 cm lång och vöger 6370 gram. Sin första vaccination har hon fått också. En smärttålig flicka konstaterade distriktsköterskan då Lovis bara gjorde en surläpp vid första sticket och ett litet skrik vid andra sticket.


Isac tre och en halv månad. Lovis tre månader.

Av Malin - 27 januari 2013 22:55

Isac försöker uppfostra Daisy (och kusin E). Vår snart femtonåriga vovve tar så försiktigt de små kulorna från Isacs fingrar!



 

Av Malin - 27 januari 2013 22:04

Börjar med att be om ursäkt för min särskrivning i förra inlägget. En särskrivning i rubriken dessutom... Har åtgärdat misstaget och come back har nu blivt comeback. Så, nu känns det bättre. Särskrivningar är inte min grej.


Matchen då? Njae, förust. En rejäl sådan dessutom. Min insats? Njae, finns betydligt mer att hämta. Men jag försöker komma ihåg att jag födde barn för tre månader sen. Det här med att ha vettiga förväntningar på sig själv? Njae, inte riktigt min grej.


Dagen har också bjudit på julklappsleken. Ja, en dryg månad senare liksom. Efter diverse magsjukor, utlandssemestrar och annat kunde vi äntligen samlas och slåss om paketen! För ovanlighetens skull fanns det varken något ät- eller drickbart i något av paketen. Min vinst? Badskum i goda dofter och touchvantar- fingervantar med en beläggning som gör att man kan använda sin smartphone med vantarna på.


Avslutar det här spretiga inlägget med bilder från i fredags då hela familjen plus kusin E med numera pappalediga T hälsade på hos morfarmor och morfarfar. Massa gott fika och lika mysigt som alltid.


E gosar med morfarmor och myser mer morfarfar.


Famnen full! <3

Av Malin - 27 januari 2013 09:37

Några minusgrader, mulet och förhoppningsvis ganska vindstilla. Riktigt bra bandyväder alltså. Och det passar väl utmärkt i och med att jag idag gör comeback i den gulsvarta tröjan. Nässjö står för motståndet hemma på Tingvalla.


Har förvånansvärt nog fått två nätter med bra sömn! Efter lite mat natten till igår somnade Lovis om och sov till halvsju, intog lite mat och sov sedan till halvtio. Tack! Även denna natten har varit bra.


Gårdagen bjöd annars mest på familjemys. Jag och Isac var på knattebio. Han satt så stilla i mitt knä och tittade på Stina Wirsens figurer på den stora filmduken. Dagen avslutades med bad i relaxen och film i soffan.


Nej nu ska jag hugga in på lite gröt och ladda för match! Trevlig söndag till er!


 

Av Malin - 25 januari 2013 23:53

Nyss hemkommen från Karlstad mulitsports traditionella årsfest. Det var just på den festen, fast för fem år sedan, som Andreas fick utmärkelsens "Årets singel". Det var också på den festen som han utöver utmärkelsen träffade mig och fick mitt telefonnummer. Fem år senare sitter vi på samma fest, fast numera som förlovade och med två barn. Jag är så glad att jag gick på festen för fem år sedan! <3


Jag är också glad att jag gick på årets fest. Det var kul att träffa vänner jag inte träffat på länge och även en hel del nya. Isac sover hos mormor och morfar och med oss på festen hade vi Lovis. Just kvällen brukar vara hennes jobbigaste tid. Men hon har sovit från det att vi åkte till festen och sover ännu, fem och en halv timme senare. Nog för att hon har sovit ovanligt lite under dagen, men ändå. Att sova en hel kväll!? Därför har både jag och Andreas kunnat sitta och äta och prata och umgås utan avbrott i bra många timmar. Om jag får sova i natt? Det återstår att se.


Ready to go.

Av Malin - 25 januari 2013 23:45

Det är vad vår vackra dotter har fått som namn. Andranamnet Solveig kommer från min fina farmor. <3


 


Lovis blir idag tre månader. Hon ler ofta och vi har hört tendenser till skratt. Hon pratar och gurglar och har mycket ögonkontakt. Hon vill gärna vara nära och sover allra helst tätt intill mamma. Hon fäktar med armar och ben och vänder sig från rygg till sida. Hon är stadig i nacken och vill gärna sitta upprätt i den mån det går.

Av Malin - 24 januari 2013 22:13

Ja, det är knappt så att jag törs erkänna det för att jag kommer att framstå som en riktigt ohändig och tjejig blondin. Not my stile.

Jag kommer ut på parkeringen efter bandyträningen och där står två av mina lagkamrater vid en bil med punktering. Jag går dit för att "hjälpa". Några skratt senare är domkraften framme. Vi tittar på den, snurrar lite, böjer lite, men får inte riktigt till det. Jag hämtar domkraften från min bil, men går bet även på den. Jamen, hur svårt kan det va!!? Jag fullkomligen HATAR att känna mig så tjejig som jag gjorde då. Gah!!!!! Vi står där och skrattar och försöker hitta var på bilen domkraften ska sitta. Ja, vi framstår som otroligt ohändiga och det bär mig emot att erkänna detta.

Lagledaren kommer såsmåningom ut och kommer till undsättning och vi tre tjejiga tjejer får en finfin lektion i däckbyte. Nu har jag stenkoll!

Jag kunde ha valt att åka hem när lagledaren kom. Men istället står jag alltså kvar i svettiga kläder och utan vantar i elva minusgrader och tittar på när någon byter däck på en annans bil. Ja, så mycket störde det mig att jag inte klarade av det!

Till våren är det JAG som byter däcken på vår bil!


Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards