mochamanda

Alla inlägg under april 2010

Av Malin - 29 april 2010 22:21

Ja, nej, ja, NEJ blev svaret på frågan när min systerdotter hoppade hopprep. Och frågan som ställdes: Har Malin en tjej i magen? Svara ärligt ja eller nej! Då hopprepet stannade på Nillans ben vid ett nej drog vi slutsatsen att det istället är en liten pojke som huserar i min mage. Återstår att se om Nillan och hopprepet hade rätt när vi förhoppningsvis får se svaret på ultraljudet på måndag! :)


Idag har vi äntligen inhandlat en bokhylla vi spanat på ett tag. Bokhyllan är från Mio och den kunde inte ha passat bättre!



I morgon så kommer förhoppningsvis en grävmaskin och jämnar ut vår trädgård och fyller på med lite fyllnadsmassor. 


Ha en trevlig Valborg!

Kram från oss  

Av Malin - 26 april 2010 21:56

I morgon går jag in i vecka 18. Nästan lite läskigt hur fort tiden går. Om två veckor är jag halvvägs in i graviditeten och jag tycker inte alls att det var länge sen som vi fick vårt efterlängtade plus! Vecka 18 innebär också ultraljud vilket det är dags för nästa måndag. Jag kan inte låta bli att vara lite nervös. Jag vill så gärna att allt ska se bra ut och att vår lilla knodd mår bra.


Idag föll träningsabstinensen över mig och jag dammade av mtb:en och gav mig av på en lugn tur, men det märks att magen har växt och att jag en timme innan ätit fläskfile gjorde inte saken bättre! :) Men skönt att komma ut och röra lite på sig.


Jensen: Daisy är lite min hund, men bor mestadels hos mamma och pappa. Hon är tolv, så jag har växt upp med henne och lärt henne allt jag kan! :) Då jag lät henne sova i min säng när jag bodde hemma så sover hon nu istället hos mamma o pappa. Brukar avlösa dem emellanåt när vi är lediga så de får sova utan en hund som bökar runt i sängen.


Det minst leriga stället i trädgården

Daisys nya favvoplats. Andreas renfäll som fäller mer än vad Daisy gör...     

Av Malin - 23 april 2010 22:50

Till att börja med, tack för alla gulliga kommentarer på bloggen och på facebook! Allt känns så overkligt, men vi är båda jätteglada.


Idag var det tänkt att vi skulle äta mat hos mamma o pappa, men när vi klivit in genom dörren visade sig att pappa inte mådde bra. Misstanke om magsjuka gjorde att vi flydde fältet snabbare än snabbast, vilket någon timme senare visade sig vara ett klokt beslut. Istället åkte vi in till stan till restaurangen Tempel och jag tror faktiskt inte att vi hade hunnit sätta oss ner förrän Andreas slängde iväg en beställning på vitlöksbröd och isvatten. Men mmm vilka goda bröd det var. Hungern är bästa kryddan! :) Efter god mat avslutades kvällen på Andreas kontor där fotbollsspel väntade. Andreas vann en jämn och hård fight och jag är fortfarande arg... Jag har ännu inte besegrat honom vilket gör mig ännu mera arg! Tävlingsmänniska??


Nåväl, nu sitter jag i soffan med vovvsan och tittar på Vänner medan Andreas röjer i köket, så jag är rätt så nöjd ändå!


Trevlig helg allesammans!

Av Malin - 20 april 2010 15:28

...mage?

En 16veckor gammal knodd såklart!


Kram från två glada blivande föräldrar

  

Av Malin - 19 april 2010 19:14

...Hem till köket


  


17:30 knackade det på dörren och utanför står två matkassar. Den blå kassen var kylvaror och den röda klar för att ställa in i skafferiet.


Uppackning:

Veckans mat!


Ställde in matvarorna för kommande dagar och satte sedan igång med dagens måltid. Baconinlindad lax med potatis-och blomkålsstomp. Snabbt, enkelt och gott kan den rätten sammanfattas!


   


Så vad är då detta? Jo, det finns ett företag som heter Hem till köket. Detta företag planerar fyra måltider där tre av dem räcker till fyra portioner och en till åtta portioner. Så för 795kr/vecka får man hemlevererat recept och råvaror för fem måltider för fyra personer, eller som för oss middag plus lunch alla vardagar. Bara att packa upp och laga mat med andra ord.

www.hemtillkoket.se


Spännande att få lite nya recept och kul att pröva på. Får väl se efter denna vecka om det är något som är värt att beställa då och då framöver.


Smaklig måltid! :)

Av Malin - 18 april 2010 21:31

Så var även denna helg slut och en ny vecka är på ingång. Lördagkvällen tillbringades ute i skogen hos min morbror och moster. Först gav jag, Anna och Fia oss ut på en lugn och mysig ridtur i skogen. Mmm, så härligt att äntligen få sitta på hästryggen igen. Måste bli oftare! Resten av kvällen tillbringades i deras helt underbara grillkåta vid sjön där vi grillade, åt och satt o mös i flera timmar. Ibland kan livet inte bli bättre!


Idag har vi städat o röjt såväl inomhus som utomhus och pappa och Andreas har burit ett antal kg, ton(?) sten som legat i gräsmattan. Bra jobbat grabbar!


Inga små pjäser som vilat på marken.


   

Pappa på taket  

Av Malin - 14 april 2010 17:55


Lite lera har väl ingen dött av. Verkar som gubbens blommor överlever det mesta!



Trädäcket. Eller ja, där trädäcket ska vara...


Vem kan sitta och plugga en dag som denna? Näe, desto roligare att rita tvättstuga och trädäck!      

Av Malin - 13 april 2010 21:12

Våren är här! Är det inte underbart!? Inspirerade av värmen har vi klurat på vår trädgård och hittat en spännande lösning på baksidan som involverar ett trädäck med gott om plats för många personer!


Efter lite googlande hittade jag denna bild och insåg att huset med verandan inte är helt olikt vårt. Vår idé är aningen modifierad, men här är vartifrån vi har hämtat inspirationen.


altan


Tanken är att kring Valborg få hit en grävmaskin och jämna ut marken och förbereda för att kunna rulla gräsmatta alternativt så gräsmatta... Trädäcket ligger lite längre fram i tiden. Skulle vara kul att få det klart till slutet av sommaren, men det finns ju lite annat att göra så det är väl inte helt omöjligt att det får bli nästa sommars projekt. Ibland måste man väl vara lite realistisk...


Vad gäller källaren har rensningen påbörjats lite försiktigt. Det som går ska flyttas upp och stuvas in i diverse garderober på "övervåningen". Det andra ska sorteras, packas om och stuvas in någonannanstans som vi inte vet vart än. Farmor kanske har lite plats för kartonger och en liten, liten soffa? :)


Kram på er

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards