mochamanda

Alla inlägg under maj 2011

Av Malin - 31 maj 2011 20:14

Idag blev det officellt att Västerstrand inte har lag till att spela kvar i damallsvenskan. Vilket inte är någon nyhet för mig personligen, men det blev lite mer verkligt nu när det var med på Värmlandsnytt. Det har känts hopplöst rätt länge och att hitta någon lösning har känts långt borta. Förhoppningen är att lite yngre tjejer som inte velat spela i allsvenskan ska få upp suget och fylla på den jättetunna truppen om det blir spel i division ett istället. Vad gäller mig själv vet jag inte. Jag vet inte alls. Eller ja, jag vet att jag är tveksam. 


Nu ska jag älta lite och skriva av mig om mina tankar så för er som inte är  intresserade så tipsar jag er om att hoppa vidare till nästa blogg.


För tre-fyra år sedan så slutade jag med innebandyn för att satsa helt på bandyn. Jag tycker bandy är en helt fantastisk sport. Men jag kände att jag inte var så bra som jag skulle kunna/ville vara. Jag hoppades att en storsatsning skulle göra susen. Och nog gjorde jag framsteg. Jag fick åka på ett landslagsläger och jag var lagkapten förra året. Men det har ändå varit något som saknats. Jag har haft jättekul med mina lagkamrater och trivdes som lagkapten och att vara drivande. Men jag behöver inte ens en hel hand för att räkna hur många matcher jag har klivit av planen och varit nöjd med min insats. Och då tänker jag på de fyra senaste säsongerna. Det har slitit. Jag har kämpat och kämpat, men de kraven jag har haft på mig själv och vad jag vill prestera under matcherna har inte minskat. Det har inte blivit bättre. Och jag orkar inte kämpa längre. Jag vill bara ha roligt. Jag vill inte lägga fyra-fem kvällar i veckan på träning i det läget jag är i nu för att nå upp till mina egna förväntningar. Jag vill bara slappna av. Göra det jag känner för och inte ha några måsten från vare sig någon annan eller framför allt från mig själv. Nej, bandyn lockar inte just nu. Jag vill inte spela för någon annans skull längre. Som i vintras. Jag fick inte ut mycket av att spela i den dåliga formen jag var i. Men jag visste vilket läge VAIK var i och ställde upp. Jag tror inte att jag klarar av det ett år till. Men risken finns att det kanske inte ens finns lag till divison ett och det tynger mitt samvete att lämna laget i det läget dem är i. Det hade varit en sak att lämna ett lag med en stark, bred trupp. Som det är nu så blir det så mycket svårare. Men nu måste jag få göra det som gynnar mig. Det är dags att tänka på vad jag vill. Även om det känns tufft. Det känns som jag lämnar ett sjunkande skepp även om jag innerligt hoppas att det inte är så. Det känns som att jag ger upp. Gör jag det? Laget före jaget har alltid varit självklart för mig. Men inte längre. Eller kanske, fast på ett nytt sätt. Mitt lag består numera av mig, min sambo och min son. Och det laget betyder allt för mig. Och ska vi må bra så måste jag tänka på mig själv och vad jag skulle må bra av för att kunna sprida glädje och harmoni i "mitt lag". Och i den bilden finns inte bandyn med längre. Hur hemskt det än känns.


Innebandyn lockar däremot. Det ska jag erkänna. Det finns ett lag med några gamla godingar som jag tränade med ett par gånger i våras. Division 3. Matcher i Värmland. Jag har inte sagt ja till spel, men heller inte nej.


Det här var inte igår. Dryga nio år. Inte klokt va tiden går.  

Jag kan grubbla över det här hur länge som helst och jag har gjort det hur länge som helst. Jag har saknat glädjen i spelet och att njuta på planen och kunna vara nöjd med vad jag presterar för länge nu. Jag kan inte fortsätta såhär. Jag vet inte om lösningen heter innebandy. Men såvitt jag minns så trivdes jag på planen när jag spelade innebandy. Jag hade roligt och njöt av att spela match. Det är det jag saknar.

 

Till er som har kommit hit ner. Tack för att jag fick skriva av mig mina tankar. Ibland är det lättare att förstå vad jag tänker när jag skriver! Och ja, det är ett I-landsproblem, men det tar upp stor del av mina tankeverksamhet.


Så vad jag gör i höst förutom att plugga och ta hand om min familj får vi se. Jag ska försöka stänga av tankeverksamheten ett tag och låta hjärtat bestämma. Det brukar vara det bästa.


Av Malin - 31 maj 2011 19:49

En riktigt varm och härlig sommardag har det varit. Men det som värmde mitt hjärta mest var på mamma- barngympan. Där fick Isac upp ögonen för en nio månader gammal flicka. De kröp/krälade till varandra och pussades. På munnen. De var bara föör söta!   


Annars har det blivit ett dopp i poolen hos mormor och morfar. Första doppet för Isac och om han gillade det. Sprattel och plask och ännu mera sprattel.


En nöjd och glad Isac efter badet i sin fina morgonrock.


Av Malin - 31 maj 2011 15:59

Isac funderar på nästa steg i utvecklingen. Gå eller krypa? Äh, jag kör en egen variant!

Av Malin - 31 maj 2011 10:10

 

Av Malin - 31 maj 2011 08:52

Jag tog tjuren vid hornen igår kväll och kryddade dessutom maten med den bästa kryddan av alla. En rejäl skvätt hunger! Och till min stora förvåning så tror jag att jag tyckte att det var gott. Makrillen var absolut inga konsitgheter. Min tidigare erfarenhet har varit makrill på burk, i någon slags sås. Vilken min pappa för övrigt brukar ha i toast nån gång lite då och då. Vet inte om han har haft det sen den gången han köpte fel och upptäckte, efter att han hade ätit upp, att det var kattmat han hade haft mellan smörgåsarna. Hur som helst. Den här makrillen var rökt och god. Rädisor var inte heller några problem. Och min stora skräck, senapsvinägretten, slank ner förvånansvärt lätt den också. Kanske på grund av all vitlök. Tack Lina, för att du utmanar mina smaklökar! För övrigt var det en av de allra bästa rätterna hittills enligt Andreas tycke.


Somrigt värre.  


Igår var jag riktigt trött och var sånär påväg ner i säng riktigt tidigt när jag såg att Hjalle och Heavy skulle vara med i NittiLeaks. Jag var elva år 1997 och Hjalle och Heavy från TV4:s "På rymmen" var ju bara för häftiga. Jag går fortfarande och nynnanr deras låtar emellanåt. Så deras närvaro i detta program ville jag ju bara inte missa. Kämpade mot sömnen hela kvällen, men i sista reklampausen for ögonlocken ihop och jag vaknar en kvart senare av att Filip och Fredrik tackar Hjalle och Heavy och avslutar programmet. Hur typsikt är inte det!? Jaja, tur att det finns Play.


Nu sover min lilla gubbe förmiddag. Har små planer på att åka iväg på mamma- barngympa om en dryg timme. Det var riktigt länge sedan. Vet dock inte om jag kommer kunna få så mycket tränat med tanke på hur han far runt. Hmmm... Jaja, vi får se. 

Av Malin - 30 maj 2011 18:53

Veckarna rullar på i ett rasande tempo. Jag märker det när Lina´s matkasse åter knackar på dörren. Tyckte det var i förrgår som förra leveranden kom.


Tidigare veckor har det varit några enstaka grejer som jag har bävat lite för, men som tillsammans med övriga ingredienser blivit gott. Den här veckan är det dock en rätt med inte mindre än tre, i mina ögon, lite halvläskiga ingredienser. Eller för en av ingredienserna räcker inte halvläskig. Senap. Min mardröm. Känner av minsta smak av senap, även om jag på sista tiden lärt mig acceptera en smula av den smaken. De två övriga ingredienserna är makrill och rädisor. Två ingredienser som jag ändå tror att jag kan tycka är okej om jag ger dem en chans. Har inte bestämt mig för om jag ska ta tjuren vid hornen redan ikväll eller skjuta upp beslutet!?


Den som lever får se...

Av Malin - 29 maj 2011 21:28

Mamma, pappa, jag vill inte vara här. Jag vill upp och leka!! 

 

Mys med pappa i plurret.

 

1, 2, 3  å dyk.

 

Lillmatte- o Daisymys.


Bus med mormor 

 

Grodjakt med kusin N och morbror M och T.

 

Sötaste kusin M.

 

En riktig klätterapa.

 

Min första morsdag-present. Nu ska det minsann inte bli någon mer frystorkad mat på fjällvandringarna.

 

Mmm, finns massa gott att välja bland.

 

Inspirerande bilder.  

 

Isac fick även en present av pappa.

 

Fina bilder.

 

Hoppas inte vi stöter ihop med det lurviga, bruna djuret på våra vandringar!

 

Men några söta utedass får gärna finnas längs vägen! ;)

 

Ha en trevlig vecka!                     

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards