mochamanda

Alla inlägg under augusti 2015

Av Malin - 21 augusti 2015 22:41

Så var det fredag kväll och därmed är det bara en ynka helg kvar till dess att jag ska börja jobba igen. Alltså, hur fort har inte det här året gått!? Men det ska bli kul att komma igång igen. Och lyckligtvis verkar armbågen hålla någorlunda för kontorsjobb, men inte så mycket mer.

Slutbeställningen för huset är inte underskriven. Men vi har gjort vår del så nu väntar vi på Trivselhus. Men det är tydligen inte bara vi som vill bygga hus. Nåja, det får väl ta den tid det tar. Vi kommer dock hinna med ytterligare ett mellanboende innan huset står klart. I november flyttar vi in i en två och en halva på Kasernhöjden. Trångt och mysigt. Får vi hoppas. Trevligt område ändå och nära till bandyplan så jag kommer väl förhoppningsvis hinna med att träna lite grann. Bara jag blir hel och stark. Rehabar dubbelt upp nu. Magmuskeldelning och spricka i armbågen. Men än är det tid kvar innan säsongen drar igång och jämfört med rehaben för mina korsbandsskador så känns inte det här särskilt avancerat. Piece of cake. Bara att nöta.


Från oss till er: Trevlig helg!

Av Malin - 17 augusti 2015 23:10

Long time. No see. Det har visst varit lite semester även från bloggen. Dagarna har liksom rullat på i sakta mak och vi har mest tagit det lugnt. Badat, lekt och myst hela familjen. Isacs vecka med pappa och morfar i Jämtland var en riktig hit. Oj, som det lös om honom på varje bild jag fick på telefonen.

Husprojektet har också haft semester, men nu är bollen i rullning igen och vi hoppas skriva under slutbeställningen innan veckan är slut. Men eftersom det alltid tar längre tid än vad vi tror så blir det säkert först nästa vecka.

Något som också tar längre tid är att skriva det här inlägget då jag har blivit tillfälligt vänsterhänt. Trots en nästintill magisk ninjarullning när jag ramlade av cykeln i lördagen lyckades jag få en spricka i armbågen. Körde mountainbike i skogen och skulle vända. Tappade farten och uppenbarligen balansen och välte inåt. Fick inte loss cykelskon från pedalen och föll på klipphällen (såklart) med armbågen underst. Efter nån minuts pustande pallrade jag mig väl upp på cykeln och trampade tillbaka med en hand på styret. Väl hemma smorde Andreas upp fästena i pedalerna, så nästa gång (om ett par månader!?) som jag ger mig ut i skogen så borde jag komma loss lite snabbare. Förhoppningsvis!

Nåja, det känns redan lite bättre även om armen är rätt obrukbar just nu. Jag måste förlita mig på Andreas när jag ska sätta upp håret och matlagning går sådär. Blöjbytena kan jag tyvärr inte fixa. Himla otur alltså. Men annars går väl det mesta med lite vilja, kreativitet och tålamod.

Avslutar med några av instagrambilderna från de senaste veckorna.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards