mochamanda

Alla inlägg under december 2011

Av Malin - 28 december 2011 22:43

Vi har haft en alldeles underbar julhelg och njuter just nu av mellandagarna. Jag har förlängt mitt jullov och fortsätter vara ledig några dagar till! Skönt. Smart?


Bilder säger mer än ord och därför bjuder jag på några bilder från de senaste dagarna.


Julfirande hos min syster C som sedan fortsatte hemma hos oss.  


Årets julgodis. Hallontryffel, vit chokladtryffel, wienernougat, nutellagodis, ischoklad, chokladkola, knäckklubbor, chokladbollar och snickerskakor står för det hembakta.

 

Besök hos bästa E tillsammans med andra härliga bandyvänner.


En nybliven jultradition. Ridning efterföljt av korvgrillning i kåtan hos morbror M och F. Mysigare kan det inte bli.


Isac knallar runt i stallet. Glad att äntligen få röra på sig efter att ha tillbringat en och en halv timme i en knäet på mamma och pappa i en varm grillkåta utan att gnälla det minsta. Duktiga killen.


Bus med grannkillen. Tänk så kul dessa ska om några år.  


Hoppas även Ni har haft en trevlig julhelg!

Av Malin - 24 december 2011 00:49

Bråda dagar så här inför jul, vilket kanske har märkts här på bloggen! Och i skrivande stund har klockan passerat midnatt med en dryg trekvart. Julafton är alltså redan här. Jag ska snabbt som ögat hoppa i säng så att jag får vakna upp och njuta av den underbara dagen som väntar.


Önskar er alla en riktigt God Jul!!

Av Malin - 20 december 2011 21:08

Jullovet är nära. Bara en tenta bort. Eller ja. Lov och lov. Vi har självklart ett projekt hängandes över oss. Men ett flertal lediga dagar tänker jag unna mig! Så det så.


I morgon väntar Hagfors på bortaplan innan det även blir en dryg veckas jullov där. Det är lite kämpigt med innebandyn just nu för egen del och jag får det inte alls att fungera. Jag som egentligen hade tänkt en säsong där jag bara skulle slappna av och ha kul. Det blev inte riktigt så. Hej och välkommen tillbaka prestationsångest! Det sägs att motgångar gör en starkare. Men är det värt det?


Nåja, i morgon är en ny dag och när tentan är gjord har jag ett bekymmer mindre och får jag chansen att hoppa in i matchen så gäller det att kriga och visa att jag har så mycket mer att ge än det jag visat upp hittills!


Nu ska jag gå igenom mina anteckningar en sista gång och sedan får det bli sängen!

Nattinatti

Av Malin - 19 december 2011 23:15

Idag var det nära. Riktigt nära. Men tillsammans med en man från skolans datasupport satt jag och stirrade på datorn i en dryg halvtimme medan den sakta men säkert återvände till livet med alla filer och program i behåll. Phiu! En ny dator ingår knappast i min budget. Inte i min tidsplanering heller för den delen. Snälla, snälla dator . Bara ett halvår till!


Datasupporten tipsade om att installera om på något vis. Hmmm. Hjälp? Där tog min datakunskap slut. En rensning ska jag i alla fall försöka ta tag i under mellandagarna. Någon form av renovering eller kanske rehabilitering verkar vara på sin plats.


Och efter en energirik kvällsmat bestående av blåbärssoppa, lussekatt och chokladkola så ska jag nu, kanske inte helt otippat, kopiera över diverse bilder och filer till den externa hårddisken. Blev lite halvsvett i morse när jag insåg att ett antal timmars arbete skulle kunna försvinna... Jag hade tur!

 

Over and out.


 

Av Malin - 18 december 2011 20:25

 

Mina två favoriter myser innan läggdags.


En tredje favorit som är lite av en "Princessan på ärtan" .


 

Två godingar.


Söndag kväll. Igen. Det är ju faktiskt lite läskigt hur fort veckorna går. På onsdag är det tenta, men mentalt har jag nog redan tagit jullov. Jag måste uppbåda alla krafter jag kan för att sätta mig ner och plugga. Jag är lite stressad över att jag känner mig så lugn och tror att jag har koll på läget. Har jag det? I morgon ska jag i alla fall ta skolans lokaler i besittning och plugga, plugga, plugga!

Av Malin - 16 december 2011 23:39

Igår kväll när jag körde hem från träningen så spelades "I´m dreaming of a white Christmas" på radion. Trots det mörka, ruggiga, osnöiga vädret så smög sig julstämningen på lite grann. MEN. Någonting satte helt plötsligt tvärstopp för den känslan. En kille var ute och joggade. I trekvart löpartights. Med underbenen bara alltså. Jul om en vecka??


Nåja, just nu faller det faktiskt lite snö utanför. Men med ett par plusgrader och mildväder även i morgon så tror jag snöbollar, pulkor och snögubbar får vänta ytterligare ett tag. Tur att vi har några fjällresor inbokade nästa år!  


 

Vem längtar inte efter detta?

 

Ha en bra helg alla!

Av Malin - 15 december 2011 12:22

Är lite allmänt nere. Ni vet så där som det blir ibland när allt inte riktigt går som man vill. Bristen på snö och en kommande tenta gör kanske sitt till. Men då kollar jag på klippet nedanför och vips så har jag ett leende på läpparna. Finns det något härligare än bebisskratt? Särskilt inte när det är min lille älskling som bjuder på det.


Tänker nu ta en paus i pluggandet, äta lunch, ta bussen in till stan och köpa mina två små julklappar och frimärken! Julkort ska i lådan snarast! :)


Hoppas ni har en bra dag!


Av Malin - 14 december 2011 22:13

Tänk om han vore så här glad varenda gång det bjöds på mat här hemma. Undrar vad det var i den där köttfärssåsen egentligen?


 

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards