mochamanda

Alla inlägg under mars 2016

Av Malin - 18 mars 2016 20:15

Och hur går det då för oss? Jo, det rullar på. Det gör det verkligen. Allt flyter på som det ska och vi håller tidsplanen med god marginal.

Parkettgolvet lades på två dagar i förra veckan. Huset är provtryckt med finfint resultat. Väggar och golv är igengipsade och på måndag börjar målaren gå loss inne i huset. Plattsättaren har börjat flytspackla.

I onsdags kom köksleveransen så nu har vi att göra i helgen. Eller ja, i alla fall Andreas. Jag ska tillbringa ett dygn i Stockholm och kolla på bandyfinalerna innan jag åker hem och skruvar ihop köksstommar. Det ska bli kul att göra något fysiskt med huset, annars lämnar vi över det mesta av det arbetet till hantverkarna.

Köket har ni redan fått se och nu tänkte jag presentera badrummen. Jag törs inte räkna hur många timmar jag har suttit framför datorn de senaste månaderna och testat olika kakel på olika ställen. Bytt handfat och badkar och ändrat mig om och om igen. Men äntligen har vi landat och är nu nöjda. Beställningen är gjord och till veckan borde kakel och klinker vara på plats.

På entréplan kommer vi att ha samma klinker i entré, groventré, klädvård och badrum. I badrummet kommer vi att bryta av med mosaik på golvet i duschen och komplettera med vitt kakel på tre av fyra väggar. På den fjärde väggen kör vi samma platta som på golvet.


Den stora plattan är från Dekora. Atelier grigio 60x60. Mosaiken är en blandning av glasmosaik och skiffer?. Den är från Bricmate och heter Slate Mix Stone.


Såhär är det alltså tänkt att badrummet där nere ska se ut. Badrumsmöbeln kommer från Dansani. Och spegeln likaså.


I badrummet där uppe har vi också valt ett grått golv från Dekora. Busker Grey 60x60. På de flesta väggarna kommer vi att köra med klinker i träimitation (den plattan som Molly har sin fot på), också från Dekora. Natura Decape. Vi använder mosaiken från den på golvet i duschen. I bastun kommer vi att använda oss av en svart liggande träpanel.


Och här är då bilderna på badrummet där uppe. Även här kör vi Dansani på badrumsmöblerna. Kvar att bestämma här är badkar.

Och för den som undrar vilket golv det blev?


Japp. Det blev tillslut det mörkare. Kährs Ek Ulf och det känns helt rätt!

Förra helgen köpte vi för övrigt tvättstugeinredning på IKEA.


Det var väl knappt fem och ett halvt år sen förra gången vi lastade in en tvättstugeinredning från IKEA. Den gången föddes Isac sisådär sju-åtta timmar senare. Den här gången hjälpte han till och bar. Åren tickar på liksom.

Har jag något annat att bjuda på när jag väl är igång och bloggar?


Ja, det här skulle jag ju kunna visa er också. Vikdörrspartiet. Vi ser fram emot många härliga sommarkvällar här.

Så, nu blev det ett rekordlångt inlägg här, men jag får passa på när jag för en gångs skull har lite tid över sittandes i en bil på väg till Stockholm. En hotellnatt väntar och det ska bli riktigt gött. Det har varit alldeles för många sena kvällar och tidiga morgnar den senaste tiden och en hel natts sömn med lite sovmorgon kommer att sitta fint kan jag lova.

Och för er som har orkat er ända ner hit: Ha en trevlig helg!!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards