mochamanda

Alla inlägg under november 2010

Av Malin - 25 november 2010 05:25

Nu är vi på väg. Vi lämnade Karlstad för en trekvart sen. Isac sover lugnt bredvid mig, intet ont anande om vad som väntar. Men jag tror och hoppas att allt kommer gå bra. Han är nöjd mest hela tiden och så länge som vi inte vi stressar upp oss så tror jag att allt kommer flyta på riktigt smidigt. Det ska bli riktigt skönt att komma iväg. Tyvärr är inte vädret särskilt lovande, yr.no visar lite väl mycket regn på Teneriffa för att detta ska kunna kallas för solsemester. Men å andra sidan åker jag den här gången inte dit för att pressa i solen, utan för att få lite kvalitetstid med min familj. Inget jobb, ingen renovering, bara vi, där och då. Och så lite fler Enarssons förstås som kommer att slåss om att gulla med Isac. Jag får möjligtvis låna honom när han är hungrig!Ha en riktigt härlig vecka allesammans! Det ska i alla fall vi ha.Kram

Av Malin - 22 november 2010 21:50

Nyduschad och nytränad för första gången på flera månader! Nyduschad har jag väl i och för sig varit några gånger, men nytränad - det var länge sen.

I dag åkte hela bandymunderingen på och snöfallet gjorde ett uppehåll när det var dags att glida ut på isen. Kände mig betydligt lättare i kroppen idag än för två veckor sen, men det märks att bålstyrkan är obefintlig. lite vingligt och dålig balans och kontroll vid till exempel skott och hårda passningar. Men jag genomförde ett helt träningspass! Var i och för sig en relativt lugn träning med övningar som passade mig bra. Avslutade träningen med lite armhävningar och rygglyft. Dock är mina inre magmuskler riktigt klena så de fick bli armhävningar på knä för att orka hålla uppe kroppen. Nåja, det måste ju börjas nånstans. Just magmusklerna är något jag saknar. Att ta sig upp när man ligger på rygg med Isac på bröstet är inte det lättaste och situps är inte att tänka på än på länge då de yttre magmusklerna först måste hitta varandra igen, så jag får helt enkelt stå med att vara lite svag!


Helgen har varit jättebra och framför allt igår var det fullspikat schema. Titta på bandymatch som VAIK vann med 4-3. Gött! Promenad med en kompis jag inte träffat på jättelänge som bor här i närheten och snart ska ha en liten. Det var så kul att träffa henne igen. Vi pratade oavbrutet i en timme och ändå har jag massa frågor kvar att ställa! Efter promenaden var det fika hos grannarna, som glädjande nog också väntar en liten. Isac fick ett par hemstickade byxor och en hemstickad omlott-tröja. Jättefint! Efter fikat fick vi besök av två av mina syskon med respektive och det lagades pizza åts daim och sågs på TV. Mysigt!


Idag har jag och Isac härjat runt på stan för att fixa lite grejer inför resan. Vi fick även ta en busstur ut till Plantagen då mitt kontokort visade sig ha stannat kvar där efter besöket i lördags. Not so good... Men det var väl omhändertaget.


Måste dela med mig av helgens höjdpunt. Daisy hade gott om utrymme i soffan men väljer att lägga sig tätt intill Isac. Underbart.

   

Puss på er mina godingar    

Av Malin - 20 november 2010 17:29

Försök bortse från de lortiga fönstren som är i stort behov av målning. Väggarna är just nu ganska vita och tomma och det ska det också bli ändring på.


Till höger om tvättmaskinen ska en torktumlare in såsmåningom.


Skötbädd till Isac.

  

Som sagt, torktumlare till höger om tvättmaskinen och en vit tvättkorg till vänster om densamma saknas. Just den vita tvättkorgen var slut på IKEA så vi får klara oss utan den ett tag.


    

Lite småkallt i källaren så Isac fick ta på sig en stickad tröja från mormor och stickade sockor från gammelfarmor.


   

En tjej som tröttnade? på oss i tvättstugan och valde en lite udda plats att ligga på. Allra mest ville hon egentligen ut i snön och busa. Det spelar ingen roll att man är 12,5 år när det är snö ute. 

Av Malin - 18 november 2010 19:27

Jag har tänkt många gånger att jag inte ska bli en sån där skrytsam mamma som jämför mina barn med alla andras och säga saker som att min son minsann... Han kan göra si och han kan göra så, o.s.v


Men jag är stolt. Min lille kille vänder sig från mage till rygg helt själv. Upptäckte det för en och en halv vecka sen. Förstod idag när jag träffade de andra i föräldragruppen att det är tidigt, väldigt tidigt till och med i och med att ingen annan bebis i gruppen gör det och Isac är yngst! :) Han trivs inte på mage så när jag lägger honom ner så kämpar och kämpar han tills det att han slutligen hamnar på rygg. Bra träning!


Superman  


Jag har för övrigt fått ohyggligt många tandläkartider. De ramlade in två brev från Folktandvården i början av veckan med två olika tider. Jaha, tänkte jag. Får väl ringa och kolla vad det är som gäller. Men jag är ju inte så jättesugen på att få min tand lagad så jag har väl skjutit på samtalet litegrann. Så tog jag in posten idag och vad får jag se om inte ytterligare ett brev från Folktandvården men ytterligare en tid. Hur stort var hålet egentligen??? Bedöva ena dagen, borra den andra och laga den tredje? Hmmm, får väl ta och ringa imorgon då.


Kan inte riktigt förstå att det redan är fredag i morgon igen. Men det är verkligen inge fel med helg för då kan även pappa vara hemma på dagarna och umgås med Isac och mamma. Jag har fortfarande svårt för att kalla mig själv för mamma av någon anledningen. Det händer att jag frågar Isac om han ska komma till matte... Jag jobbar på det och det blir faktiskt rätt allt oftare! :) 


Ha en trevlig helg!

Av Malin - 18 november 2010 13:51

Yeeaay! Tvättstugan börjar verkligen ta form! Idag har jag skruvat dit dörrarna. De behöver dock justeras lite i höjdled, men jag tror att jag lämnar det till Andreas som har lite bättre tålamod när det kommer till sånt pill. :)


Har än en gång suttit och googlat på tvättkorgar, men har precis som tidigare kommit fram till att IKEA:s blir bäst.


  

En svart och en vit får det bli.


Nu ska jag rota fram lite lunch. Om ett par timmar är det träff med föräldragruppen. Ska bli kul att träffa alla små godingar igen!


Av Malin - 16 november 2010 12:10


Ute skiner solen, i tvättstugan borras, skruvas och snickras det. Härligt! :D

Själv sitter jag och sorterar bland alla bilder och mappar och försöker skapa lite ordning här i datorn. Har just nu hittat de gamla videoklippen från renoveringen och kan inte annat än skratta! Inte konstigt att folk skakade på huvudet åt oss. Hjälp! Såg det verkligen ut så? Blir lite impad av oss själva faktiskt! :)


Till en början var tanken att jag skulle filma en liten snutt på renoveringen för att skicka till min kompis som då befann sig i USA under en längre tid. Men då jag tyckte att det var ganska kul att ha rörliga bilder och inte bara stillbilder så fortsatte sedan filmandet för att uppdatera läget.


Titta och njut

Första klippet är i ett ganska tidigt skede och ni kan här få en liten idé om hur det såg ut innan. Sedan blir det bara värre och värre och slutligen lite bättre. :)








Som sagt, hur orkade vi???

Av Malin - 15 november 2010 17:52

Så, då var den sista biten på plats för att få ett pass till Isac. Egentligen var det inte svårt att skaffa ett pass. Det var bara det att passets innehavare var tvungen att ha ett registrerat namn och personnummer först! :)


Till att börja med var vi tvungna att invänta de fyra sista numren i hans personnummer. Sedan behövde vi få faderskapet fastställt (möte på familjeavdelningen, där även ansökan om gemensam vårdnad fylldes i) då Isac ska ha Andreas efternamn. Därefter, när Andreas var registrerad som pappa, kunde vi skicka in papper till Skatteverket med Isacs fullständiga namn och nu när det var registrerat kunde vi äntligen gå till Polisen för att ansöka om pass. Dock var det lite lurigt med fotografiet. Jag fick sitta på en pall och ha ett vitt slags skynke på mig så att jag inte skulle synas och sedan ha Isac i knäet. Andreas försökte distrahera Isac för att få honom att titta framåt in i kameran, medan jag försökte hålla honom sittandes upprätt utan att mina händer skulle synas. Lätt uppgift? Njae. Men vi fick till ett godkänt kort tillslut i alla fall!


John Isac Lindgren. Det är vår lille Knodd det!

Av Malin - 14 november 2010 21:46

Idag har vi firat fars dag. Isac gav pappa "Den silvriga barnkammarboken" så att pappa kan lära sig lite sånger och barnvisor.


  

Isac hade också klätt upp sig dagen till ära.


Annars har vi haft en produktiv helg. Vi har fått upp en spegel med inbyggda lampor och vi har pysslat med stjärnhimmeln. Själva lampan till stjärnhimlen sitter i garaget och ifrån den löper fyra buntar med 26 fibrer vardera in i relaxen. Dessa 108 fibrer bildar då en massa stjärnor på två gipsskivor som är uppsatta ovanför badkaret. Under veckan nu ska skivorna spacklas och målas. Därefter klipper vi de genom skivorna nerstickande fibrerna och vips så har vi vår stjärnhimmel. Detta innebär också att vi snart är redo för att få badkaret på plats och vår plattsättare är inbokad om drygt en vecka för att ta itu med detta. Härligt. Och jag vågar nästan inte skriva det, men på tisdag är snickaren inbokad för att få ordning på tvättstugan. Tredje gången gillt! :) 


Två godingar som följer stjärhimmelns framfart. Den ena mutades med tuggben, den andra med bröstmjölk. själv mutades jag med choklad! :)  

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards