mochamanda

Alla inlägg under november 2008

Av Malin - 30 november 2008 22:46

Ibland när det känns lite tungt och det känns som att renoveringen går långsamt kan det vara roligt att gå tillbaka och titta på lite gamla bilder för att se att det faktiskt har hänt en del. Men vissa gånger kan vi ibland undra vad vi har gjort? Var det kanske inte ganska fint innan ändå. Ta en titt på bilderna nedan. Första bilden är tagen innan vi flyttade in. Den andra bilden är tagen nu. Vad tycker ni är finast?

Sedan har vi förstått att vi fungerar som inspiration åt er andra. Min storasyster var här för en vecka sen och tittade till renoveringen. Hon konstaterade att de ouppackade kartongerna från den gamla vinden som väntade där hemma inte längre kändes lika jobbiga. Det skulle nästan bli roligt att packa upp dem. Och min mamma som är mycket för ordning och reda var här och rev ner tapeter. När hon sedan skulle bege sig hemåt berättade hon att hon skulle gå hem och sätta sig i soffan och att hon faktiskt skulle strunta i de små dammtussarna som låg i hörnet. Och för er som känner min mamma så förstår ni vilken ovanlig händelse det var.

Men nu undrar vi: - Vart ska vi hitta vår inspiration? En dag när vi arbetade inne i huset lyssnade vi på radio. I programmet fick folk ringa in och försöka bräcka varandra med hur länge deras renoveringar hade stått stilla. Och då handlade det inte bara om några månader kan jag säga. Inspirerande?

Nej, så är det någon som har sett något hus som är värre så får ni gärna höra av er så gör vi gladligen ett besök! :)

Nu kanske vi låter aningen bittra, men så är det trots allt inte. Om vi blundar kan vi se vårt nya kök, de nytapetserade väggarna, det nya golvet och den nya soffan i vardagsrummet och då är det värt allt slit och lite till. Det är där, bakom våra slutna ögonlock som vi hittar vår inspiration.

Av Malin - 27 november 2008 00:50

Hej, det är sent, sent onsdag natt, men jag vill gärna skriva mitt första inlägg. Har precis skrivit en kort presentation om mig och Andreas som ni kan läsa om ni klickar uppe till höger.


När vi köpte det här huset i somras hade vi storslagna planer. Vi skrämde upp Andreas mamma med alla våra idéer och alla förändringar som vi ville genomföra, helst på en och samma gång och gärna så fort det bara gick. "Malin, du måste stoppa Andreas" sa hon till mig över telefon efter att ha fått en rapport från hennes syster som varit på besök och hört om alla våra planer. Skulle jag stoppa Andreas? Jag som tänkte att renoveringen kanske nästan skulle hinna bli klar innan skolan började i slutet av augusti.


"Det tar alltid mer tid och kostar alltid mer än vad man tror" har vi fått höra från flera håll. Och ja, det verkar faktiskt som att det stämmer. Sorry, bandylaget- den utlovade julfesten i mitt nyrenoverade hus får bli jul år 2009 i stället. Tidigast.


Nu är den här bloggen startad ett par månader efter det att renoveringen har påbörjats men jag ska försöka att återge våra värsta och bästa minnen allt eftersom. Till att börja med kan ni titta på de videoklipp som finns på www.youtube.com/mochamanda De flesta videoklippen är numrerade så se dem i rätt ordning! : )


Godnatt på er alla!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards