mochamanda

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Malin - 12 november 2012 20:42

Några bilder från dagen med lekparkshäng, bad och mys.

Nej, ingen dator har varit framme idag. Skruttan här har mest ätit hela dagen och någon sammanhängande sömn för sig själv har det inte varit tal om. Nu sover hon gott i mitt knä och jag törs knappt röra mig. Än mindre lägga henne ifrån mig för att ta fram datorn. Att det dessutom är betydligt mysigare att ha henne i knät än en dator gör ju inte valet svårare direkt.

Sitter och väntar på Andreas som lägger Isac. Vi ska titta på Så mycket bättre som vi missade i lördags. Låtarna från tidigare program snurrar ständigt i högtalarna här hemma. Riktigt bra program och fantastiska tolkningar av låtarna. Det finns en textrad som jag verkligen har fastnat för i Olle Ljungströms låt "En apa som liknar dig".

"Det är du som väljer så var noga med ditt val. Det är ändå du som väljer vem du är."

Tänkvärt. Jag ska verkligen försöka ta med mig det i vardagen. Jag kan välja att vara glad trots en natt utan sömn. Jag kan välja att ge Andreas en puss och säga att det är skönt att han är hemma istället för att sucka och gnälla över att han är sen. Jag kan välja vem jag är. Och det ska jag bli bättre på!

Kram och godnatt till er

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards