mochamanda

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Malin - 20 november 2012 23:30

Tisdagar är mina monsterdagar. Det är den dagen jag är ensam med mina två små från morgon till kväll. Isac är hemma från dagis och Andreas jobbar hela dagen, kommer hem och vänder för att åka och träna och komma hem runt halvåtta.

Men i och med att tisdagar allt som oftast kommer att se ut så är det inga problem. Då är jag laddad när tisdagen kommer och inställd på att behöva "orka" längre än normalt. Det är vid plötsliga förändringar av schemat som jag tycker det är jobbigt. Då kan en extra timme själv i hushållet kännas evighetslång och jättejobbig. Märkligt det där. Men jag vet att jag inte är ensam om det! :)

Hur har vi då sysselsatt oss idag då? Jo, efter diverse morgonrutiner blev det långpromenad med båda mina systrar. Tre barnvagnar och fyra barn i skogen. Gemensam lunch med efterföljande fika innan jag och A tog bilen för lite handling. Med i matkassen åkte pepparkaksdeg vilket fick bli eftermiddagens aktivitet när amning och mellanmål var avklarat. Med julmusik i bakgrunden hade vi en mysig timme och Isac bakade glatt.

På något vänster lyckades jag sedan diska och undanröja det mesta i köket, samt fixa middag till mig och Isac utan alltför stora protester från de små.

Ja, dagen flöt på riktigt bra tack vare två harmoniska ungar och en effektiv, energifylld mamma. Lika harmonisk var dock inte läggningen av Isac. Han är envis, men hans mamma är än mer envis. Så efter en halvtimme fylld av starka protester och rymningsförsök la Isac äntligen huvudet på kudden och jag kunde sjunga honom till sömns.

Nu? Trött mamma som väntar på att dottern ska somna. Hela detta inlägget har skrivits på mobilen medan hon har ammats. Snart sover hon förhoppningsvis som en stock. Och då dröjer det inte länge förrän jag gör det samma.

Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards