mochamanda

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

40+2

Av Malin - 8 oktober 2010 09:57

Ytterligare en natt har passerat och allting känns precis som vanligt. Inga värkar och vattnet är kvar.


Igår pratade vi lite förlossning igen innan vi skulle somna och jag märker att jag har börjat gå in i någon form av laddning. Som inför en match eller en tenta. Jag brukar säga till Andreas att han ska försöka att inte bry sig eller ta åt sig av mitt humör vid dessa tillfällen. Jag blir kort, fåordig och har i princip inget tålamod och blir halvt galen om han inte fattar vad jag menar på en gång. Helst vill jag inte ens behöva säga vad jag tänker utan vill att han ska förstå ändå. Inte lätt för honom då inte!


Det var just detta jag upptäckte igår när vi pratade, att jag hamnade lite i det tillståndet. Även om det inte är så roligt för Andreas så tror jag att det är bra för mig. Kanske börjar jag förstå vad som är på gång och börjat förbereda mig lite mer. Samtidigt måste Andreas få ventilera det han tänker och funderar på och jag lyckades efter ett tag lugna ner mig och föra ett vanligt samtal. :)


En kompis till Andreas berättade att se sin tjej föda barn är som att se henne ro ute på sjön, du står på land och ropar och hejar, men kan liksom inte hjälpa till mer än så. Det är klart att det är frustrerande och att det måste infinna sig en maktlöshet, men jag tror att deras stöd och uppmuntran under förlossningen betyder mer än vad killarna kan förstå. Det är så svårt att på förhand säga hur jag vill att Andreas ska agera i olika situationer. Det här är något helt nytt, för oss båda, men jag får erkänna att jag ibland är så fokuserad på vad jag ska göra att jag faktiskt glömmer bort att det är en precis lika stor upplevelse och utmaning för Andreas. Därför måste jag försöka tänka på att inte jaga upp mig när vi diskuterar, för det här är inte min match eller min tenta. Det är Vår förlossning! En förlossning som vi ska klara av Tillsammans! Puss älskling, snart har vi vår Knodd här.


 
 
Ingen bild

Tamara

8 oktober 2010 14:19

haha känner igen mig i första stycket där! Nej då blir det inte lätt för dem! Hoppas knodden tittar fram snart!! Kramar!

 
Ingen bild

Kusin Maja

9 oktober 2010 22:35

Ryktet går.. gud så roligt! Jättemycket grattis till bebben! Jätteroligt för er!! Hoppas att allt gick bra :)

 
Ingen bild

michelle

10 oktober 2010 00:08

Grattis!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Jensen

10 oktober 2010 11:32

får väll haka på om det nu är sant (det har ju ändå varit väldigt tyst här nu :D), grattis :D

 
Ingen bild

Morfar

10 oktober 2010 11:49

Kan bekräfta ryktet ! Världens stoltaste morfar har nämligen redan hållit i underverket.

Grattis Malin och Andreas !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards