mochamanda

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Malin - 23 oktober 2010 16:53

Isac har sovit nästan hela dagen. Jag tror han laddar för kvällen då han ska få träffa alla goa gamla sunnanåiter. Förhoppningsvis kommer han vara utvilad och go och glad! Men de två senaste kvällarna har han velat äta stup i kvarten på kvällarna, men han äter bara ett par minuter sen så vill han inte ha mer. Sen tar det ett litet tag så är han missnöjd och vill äta, men efter ett par minuter är inte det roligt igen. Prövar med napp, fungerar i ett par minuter, sen är inte den rolig, äta igen, o.s.v Så det blir mycket spännande att se hur vi klarar en middag ute. Det är just runt den tiden som det här fenomenet har inträffat de sista två kvällarna.


Efter att igårkväll ha småätit i omgångar somnade Isac tillslut på Andreas bröst och när han sedan vakande och vi gick och la oss åt Isac i 40 minuter! Sen sov han i 5,5 timmar, lyx! Då vaknade han och åt, vi bytte blöja, somnade om ganska snabbt och fick sova fem timmar till! Lyx igen! :)


Nu ska jag rota fram nåt att ha på mig... Nåt som döljer min allt anant än fasta mage, men samtidigt går att amma i om det så behövs. Hmmm. Har ungefär ett alternativ. Fast det har trots allt bara gått två veckor sedan min mage var megastor och den har faktiskt minskat snabbare än vad jag trodde och jag har redan tappat 12kg, så jag är rätt nöjd ändå. Har nästan bestämt Isacs outfit. Det är lite lättare. Allt klär en skönhet! :)


Första bussturen och första restaurangbesöket. Ringde mamma igår för att fråga hur man gör egentligen. Mamma, tar man med sig barnvagnen in? Hur gör jag om han blir hungrig? Har även ringt och försäkrat mig om att Ullebull dyker upp ikväll. Ulle har en dotter på 1,5 år, så hon får vara mitt mentala stöd ikväll! :) Ska bli jättekul att träffa alla, men det är lite pirrigt att första gången vara mamma bland folk liksom!


Nej, nu ska jag ge lillkillen lite mat. Lite dåligt samvete har jag just nu då min klasskompis Björn är nere i källaren och hjälper Andreas medan jag sitter här och bloggar... Men det tog mig bara 10 min, jag lovar! Du är bäst Björn! :)

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards