mochamanda

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Malin - 26 oktober 2010 14:29

Då det var över tre år sedan sist var det väl på tiden att besöka tandläkaren. Isac följde med och smälte min tandläkares hjärta, så hon skällde inte såå mycket på mig för att jag hade slarvat med tandtråden. När jag blev nedsänkt i stolen och fick blicken upp i taket så föll den på en affisch som så lägligt satts upp i blickfånget. Bilden föreställde en hängmatta mellan två palmer på en perfekt strand vid havet. Fin tanke, för en kort sekund kunde jag låtsas att jag låg i den i stället för i en tandläkarstol. Får ta med mig den bilden nästa gång jag ska till tandläkaren för att för första gången få en lagning av en tand... Hua! Hon frågade mig om jag ville ha bedövning när tandläkaren ska borra i min tand och jag hade ingen aning. Frågade hur man brukar göra och hon svarade att det var olika. Alla har olika smärttröskel fortsatte hon. Hennes förslag var att börja utan och så får jag säga stopp om det gör för ont. 


Jag slipper i och för sig gärna de läskiga sprutorna i munnen och att vara halvt förlamad i ansiktet för en dag. Men hur ont gör det? Hur lång tid tar det? Jag har absolut ingen aning! Nån som vet? 


Något jag tycker är jobbigt hos tandläkaren är när de skrapar med någon slags metallgrej mot tänderna, det påminner mig om naglar mot en svart tavla, eller Scar i Lejonkungen när han drar sin klo mot en bergsvägg så det gnisslar så där hemskt. Detta för mig osökt vidare på en diskussion vi har haft uppe några gånger med olika folk. De tre värsta ljuden som människor vet är i följande ordning: Barnskrik, folk som spyr och på tredje plats naglar mot en svart tavla. Personligen måste jag säga att den tredje är värst. Jag ryser bara jag tänker på det och min kropp vrider sig som en mask nu när jag skriver om det. Och att höra folk som spyr... Det får mig att må illa bara av tanken på    det. Nej, nog föredrar jag barnskrik. Men att just barnskrik hamnar på topp har vi kommit fram till kan bero på att det är jobbigt på det sätt att man vill ingripa, man vill inte att barnet ska må dåligt. En slags naturlig instinkt. Och det kan jag i och för sig hålla med om. Nu skriker Isac väldigt sällan, men kanske just därför, när han väl gör det tycker jag att det är jättejobbigt för jag vet att det är något som inte är bra.


         

Källa:http://home.mweb.co.za/pa/pak04134/Scar.htm

Scars ena klo mot en bergsvägg?


Källa: mittlillabo.blogg.se/2008/november/

Ljudet av folk som spyr?


        

Eller lite barnskrik?


Vad väljer du?

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards