mochamanda

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Malin - 20 oktober 2010 16:32

Barnvagnspromenad i regn och ett bad för Isac hindrade mitt fotograferande igår. Tog lite bilder idag, men bara på dusch och toa.


    

Nu är det endast mjukfogen som saknas och den sko komma på plats innan veckan är slut. Sen ska det duschas ofta och läääänge.


För några dagar sedan när vi var på väg ut på promenad med Isac mötte vi en av våra grannar. Hon är uppväxt här på gatan och har koll på det mesta. Hon är jättesnäll och go även om hon ibland kan bli lite mycket, så att säga. När vi dränerade om huset fick vi höra att det inte var nödvändigt, då han som byggde huset gjorde det bästa som fanns på den tiden. Men kanske har det hänt lite på 55 år? :) Hon blev även helt förskräckt när vi grävde bort rhododendron och det slutade med att buskarna hamnade hos henne istället. Hur som helst, när vi nu mötte henne på gatan utbrast hon: Nämen, är det inte lille William som kommer? Nej, men Isac, svarade vi. Jaha, jag har för mig att du sa William, sa hon och tittade på mig. Historien bakom detta är att jag dryga veckan innan Isac föddes pratade med henne och hon undrade om vi bestämt namn. Innan jag hann svara så talade hon om att hon hade svårt för de här korta namnen som är populära nu för tiden, såsom Noa till exempel. Hon fortsatte sedan med att berätta att hon tyckte bättre om lite längre namn som William. Ja, jo William är fint, sa jag och sen blev det inte så mycket mer sagt om saken. Men det räckte tydligen för att vår lille Isac skulle ha varit en William. :)


Idag fyller världens bästa Elin år! Ett stort grattis önskar alla vi på fagerstagatan!!! En extra puss från Isac.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards