mochamanda

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Malin - 10 oktober 2012 20:49

När jag var gravid med Isac hade jag lätt kunna gå några veckor till med honom i magen. Jag var varken rastlös eller frustrerad. Nu är det raka motsatsen. Jag vill träffa Krabaten nu. Och jag vill bli rörligare!


Jag går här hemma och ser så mycket som behöver göras, men har svårt att finna orken och energin. Det gör mig lite smått galen. När Andreas kommer hem efter jobbet är det matlagning, disk och allmänt plock efter Isac som hinns med. Vi håller oss över vattenytan liksom, men det behövs mer. Jag vet att jag mår bättre när jag har åstadkommit något och då får det vara värt att jag blir trött både i kropp och knopp. Just nu har vi fyra matlådor i kylskåpet. Det innebär att vi har både lunch och middag i morgon. Tiden som vi annars lägger på matlagning och disk på kvällen ska vi därför ägna åt att städa och jag tänker försöka städa så gott det går i morgon även under dagen, med Isac som hjälpreda. Jag behöver det för att få lite ro i kroppen.


Jag ska sätta mig ner nu och skriva en lista på vad jag vill få gjort. Den kommer bli på tok för lång för att allt ska hinnas med i morgon, men någonstans måste vi börja.


Krabaten och jag v.38+1 Redo för höstpromenad tidigare idag.



Over and out.

Av Malin - 10 oktober 2012 11:24

I natt har jag faktiskt sovit gott, med mina mått mätt! :) Skönt. Isac kom in som vanligt, men somnade lugnt och stilla i mitten av sängen. Tack.


Den senaste tiden har vi diskuterat det här med säng och sova en hel del. Vi sover ju just nu i vår 140-säng, vilket är lite väl trångt för en pappa, en tvååring och en höggravid mamma. Men vår nya säng kan komma vilken dag som helst, även om det lika gärna kan ta några veckor till... Vi får väl se.


Hur som helst löser inte en stor säng alla problem. Isac lär knappast sluta komma in till oss på natten och snart har vi en liten bebis som kanske också sover i sängen. Vi vill ju inte ha någon av dem på kanten, men Isac som snurrar och har sig vill vi inte ha liggandes bredvid bebisen i början heller. När Isac kommer in så kommer han alltid på min sida som är närmast och liksom raka vägen in. Det innebär att det alltid är jag som lyfter upp honom, vilket också kan vara bökigt med bebis. Vi prövade för ett par veckor sedan att byta sida, jag och Andreas, men bytte ganska snart tillbaka. Vanemänniskor! :)


Nej, det är inga jättestora problem vi har framför oss, men det är klart att vi funderar på olika lösningar. Kanske sover bebis jättebra i spjälsängen och Isac åter börjar sova i sin säng. Kanske blir det bara jag och Andreas i den nya stora sängen!? Men vi kanske får vara beredda att dela på oss också. Jag och Krabaten kanske får sova i källaren ett tag. Bästa möjliga sömn för alla fyra är väl det som får prioriteras.


Då vi har vår säng "inklämd" mellan garderober är det svårt att ställa spjälsängen emot min sida. Då kommer jag inte in i garderoben. Ett alternativ om båda våra små hamnar i sängen och de inte kan ligga bredvid varandra i mitten är att klämma fast en sänggavel som vi har i garaget mot Andreas sida så att Isac kan ligga mellan den och Andreas. inte jättesnyggt, men praktiskt möjligt.


 

En tre år gammal bild från sovrummet när det precis var nyrenoverat. Nu har vi en helt annan sänggavel, men det är denna som står outnyttjad i garaget.


Rejäla i-landsproblem och kanske inte den mest intressanta läsningen, men det är veckans fundering. :) Allt löser sig och det här kanske inte ens blir ett problem. Men det är ändå skönt att få diskutera och fundera lite och ha lite olika idéer om det blir besvärligt.


Nu ska jag intaga lite lunch innan det är dags att hänga tvätt. Sen blir det nog en tur på stan med lilleman efter dagis.


Ha en härlig dag allesammans! Här bjuds det på ett underbart höstväder.

Av Malin - 10 oktober 2012 11:08

I söndags hade vi släktkalas för vår då blivande tvååring. Det var en härligt solig höstdag och vi kunde duka upp i uterummet. Isac har väl inte riktigt fattat grejen med paket och tyckte att det räckte efter ett par stycken. :) Mer var han inte intresserad av att öppna.



Isac visar att han är sin mor upp i dagen och hugger genast in på en chokladbit! Nam.




Cake pops


Chokladstrutar fyllda med chokladkaka, hallon och mörk chokladganache.


Snyggaste gästerna. Kusin E matchade sin mamma.


Igår morse blev det självklart frukost på sängen, tända ljus och paket. Såsom en födelsedagsmorgon ska vara. Isac myste med välling i sängen medan kamerans blixtrar haglade. God morgon liksom! :)



Duplolego från farmor och farfar blev en klar favorit.



Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards