mochamanda

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Malin - 3 oktober 2012 19:39

Liten Isac sover sedan en halvtimme tillbaka i sängen. Han var på ett solstrålshumör när jag hämtade honom på dagis. Det kan ha berott på att vi mötte upp morbror A och Daisy vilket var ren lycka för Isac. Men ju längre eftermiddagen led desto mer gnäll och frustration från lillemans sida. En hand på pannan efterföljt av termometer i rumpan visade inte helt oväntat att han hade feber. Var länge sen sist. Han har varit väldigt förskonad från feber, även om förkylningar kommer med jämna mellanrum.


Med tanke på att han inte hade ätit någon lunch på dagis, hade feber och att jag starkt misstänkte att han inte skulle uppskatta Sjömansgrytan från Lina´s bestämde jag mig för att laga Isac-mat parallellt med sjömansgrytan.


Tyvärr snålade jag med storlek på kastrullen till Isacs risoni varpå vattnet ständigt hotade med att koka över trots att jag kokade på rekordlåg temperatur. Därför skyndade jag mig när jag tryckte in överbliven potatis i kylskåpet. Tjoff och plums. Där knuffade jag visst ut det öppnade gräddpaketet ut ur kylskåpet ner på govet i mitt försök att vara snabb. Fräs och bubbel. Där kokade vattnet över trots att jag var så snabb att grädden ramlade ut. Springa till spisen lyfta kastrullen och återigen banna mig själv för att ha valt den lilla kastrullen. Fast det var egentligen inte problemet. För lite vätska var anledningen. Vilket egentligen inte heller är sant när jag tänker efter. Beslutet att dubbla mängden pasta när det uppkokade vattnet var anpassat till en betydligt mindre mängd pasta var väl mindre smart såhär i efterhand. Hur kommer det sig att det blir så mycket bubbel när man kokar pasta med för lite vatten?


Hur som helst fick jag därför, precis som igår, ägna mig åt att städa golv. Härligt. Rinnande grädde längs den rostfria frysen var också kul. Behöver jag ens nämna att Isac inte var det minsta intresserad av att äta!?


En flaska välling och Bamse till vår lille sjukling fick det bli.


Annars har det faktiskt varit en väldigt bra dag. Av flera anledningar. En av anledningarna var att jag insisterade på att Andreas skulle ta den matlådan som fanns. Det gav mig möjlighet att köpa med en supergod Ceasarsallad från Klara´s på vägen hem från ett ärende i stan. Just ceasarsallad tycks ha blivit något av en craving såhär på slutet av graviditeten. En mer logisk förklaring kan också vara att krabaten fyller upp hela min mage och att just sallad inte känns lika mäktigt som annan mat. Samtidigt har jag ett fruktansvärt sug efter rödvinssås och typ oxfilé med potatisgratäng eller något liknande. Det har jag haft sedan jag såg Kockarnas kamp för ett par veckor sedan. Och när vi ändå är inne på saker jag är sugen på så skulle jag hemskt gärna hinna med ett besök på LLA för att heja på Färjestad innan krabaten tittar ut.


Ett restaurangbesök på någon fin restaurang med oxfilé och rödvinssås efterföljt av hockey alltså. Vem bjuder?


Nu? Nybyggarna på femman förhoppningsvis efterföljt av Grey´s så länge som Andreas inte kommer på att Dallas går samtidigt! ;)


Kram till er 

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards