mochamanda

Direktlänk till inlägg 19 juli 2016

Molly två år

Av Malin - 19 juli 2016 23:52

Så har den här sköna tjejen fyllt två år. Det är en så himla härlig ålder. Hon är så rolig att vi skrattar åt henne hela familjen varje dag. Hon är otroligt medveten om sina bus och påhitt och skrattar syskonen så är det såklart ännu roligare att hitta på hyss. Orden kommer i en rasande fart och meningar med fyra-fem ord avlöser varandra. När hon inte pratar så sjunger hon. Hon sjöng liksom före hon började prata och kan många, många sånger. Hon kan komma och berätta om saker som har hänt som vi inte har sett och hon pratar mycket om Isac och Lovis. Just Lovis leker hon mycket med sedan några veckor tillbaka. Bland annat blir det en del rollekar som hon försöker hänga med på så gott det går, även om det är lite svårt att haka på och förstå vad det går ut på för en tvååring.

Hon är mammig och vill göra kramas mycket mellan sina upptåg. När jag lyfter upp henne så lägger hon armarna om min hals och trycker sin kind mot min och kramar mig hårt och länge. Det är mamma som ska göra allt ifrån att byta blöja till att läsa bok, även om det börjar bli liiiite mera pappa nu än vad det har varit. Hon sover för det mesta hela nätterna i sin säng och kommer in till oss på morgonen. Hon sover fortfarande på dagen, även om vi försöker begränsa tiden lite grann.

Hon är en tuff tjej med mycket vilja. Det märks när hon inte får som hon vill. Hon är grym på att klättra, på gott och ont, och hon har bra balans. Hon älskar att gunga och har börjat få in snitsen på att göra fart själv. Med tanke på att hon ska göra och säga precis allt som sina syskon så står hon upp i gungan och försöker göra fart. Hon klättrar upp gör klätternät i ett nafs och har bra balans. Hon tycker om att bada och flyter gärna runt med sina ringar i lite djupare vatten. "Jätteloligt bada älven" säger hon flera gånger per dag. Studsmattan är också rolig och det är så härligt att se henne hoppa där upp och ner.

Hon är riktigt go och får hon bara känna in omgivningen först är hon snart igång och pratar och skojar. Men allt är såklart inte bara frid och fröjd. Hon kan vara rätt så envis och lite tjurskallig och det blir en och annan fight för att komma igenom vardagen.

Hon äter varken bra eller särkilt dåligt utan någonstans där emellan. Hon är tyvärr ingen fruktoman som sina syskon, men vi jobben på den biten. Hon är tokig i Babblarna och tittar gärna på Doctor Mc Stuffin och Dora. Hon tycker om att sitta och pyssla med små gubbar och att rita.

Du busiga, spralliga tokunge. Det är så underbart att ha dig vid vår sida. Du är fantastiskt härlig och dina ögon bara glittrar av bus. Vi älskar dig så! Allihopa.

 
 
Ingen bild

Marie kvarnbrink

20 juli 2016 04:26

Hej! Vilken härlig tjej hon verkar vara. Kul att få följa henne så här. Jag antar att ni skrattar med henne och inte åt henne. Barn är ju känsliga ochså. Själv har jag 2 barnbarn, flickor, en är 4 lite drygt och den andra 3,8 och jag är både farmor/mormor. Dom ger mig så mycket glädje. Hon som är 4 är väldigt aktiv hela tiden. Hon sjunger när hon leker och är otrolig på att hita på sysselsättning. Hon är väldigt lik sin pappa när han var liten. Ha det riktigt gott i forättningen. Marie

Malin

24 juli 2016 00:00

Hej, du har rätt. Vi skrattar med henne, uttryckte mig lite klumpigt där. Hon är så medveten och hittar på bus som får oss att skratta.

Ja, det sägs ju att barnbarn är livets efterrätt så jag kan förstå att de ger dig glädje. Hoppas du har en härlig sommar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards