mochamanda

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Ljuva livet

Av Malin - 29 maj 2013 23:04

Idag tränade Andreas efter jobbet och jag var därför ensam i hushållet när middagen skulle tillagas. Lovis hade somnat på vägen hem och jag hade goda förhoppningar om att laga middad i lugn och ro. Tji fick jag. Lovis vaknade sisådär tio minuter in i matlagningen. Mutade henne med smörgåsrån i stolen intill mig medan jag hackade frenetiskt.

När smörgåsrånen inte längre gav önskvärd effekt övergick jag till majskrokar. Fortsatte hacka. Koka pasta till Isac, bulgur till oss. Lovis skriker. Ger henne en ny majskrok. Panerar kycklingen medan Isac försöker ta mina fingrar för att få med mig till soffan där han behöver hjälp med Ipaden. Lovis skriker. Ny majskrok och lite dåligt samvete då hon har varit hård i magen och jag har för mig att majskrokar är stoppande? Måste komma ihåg att ge henne katrunplommonpure sen. Isac jagar fortfarande mina fingrar. Förklarar för sjunde gången att jag inte kan hjälpa honom nu medan jag hiver ut massa mjöl på golvet. Varför var jag tvungen att panera kycklingen?? Fräser till Isac att han får väl hämta hit Ipaden om jag ska hjälpa honom. Surläppen åker fram och börjar darra. Jag får dåligt samvete och springer och hämtar Ipaden och hjälper honom hitta klippet han är ute efter. Lovis skriker. Jag ger henne en sked att leka med. Påminner mig själv om att andas och börjar sjunga på Mors lilla Olle. Köksön ser ut som en krigszon.

Skeden är sedan länge på golvet och Lovis skriker. Tar upp skeden, men den är rolig i tre sekunder. Tar ett nytt andetag. Stoppar in Lovis mat i micron och får med mig Isac till badrummet för att tvätta händerna. Isac vägrar stå, spagettiben. Sur för han själv inte fick stänga av Ipaden. Jag får lyfta honom och tvätta hans händer.

Börjar lägga upp Isacs mat på tallriken. Hämtar bestick, glas, mjölk och fyller på mitt vattenglas. Lovis skriker. Späder ut hennes mat och sätter mig mittemot henne och låter maten tysta mun. Bokstavligen. Tar ett nytt andetag. Är glad att jag sitter med ryggen åt köket. När Lovis börjar bli nöjd får hon vattenflaskan att leka med och jag kan äntligen ta lite mat.

Får ta ett nytt andetag och påminna mig själv om att inte slänga i mig maten. Stannar upp och tackar han där uppe för halloumiost. Galet gott. Isac verkar inte värst intresserad av att äta, trots all frukt på tallriken. Igår år han dock fyra portioner köttfärssås så jag antar att det jämnar ut sig. När min värsta hunger har lagt sig får Lovis sin katrunplommonpure och i samma veva ser jag Andreas komma hem från sitt cykelpass. Han tar en dusch och kommer upp och ser Lovis sitta och leka med sin flaska. "Värst vad hon är nöjd!" utbrister han.

 
 
Marie

Marie

30 maj 2013 00:02

Haha, fy fasen! Det är då man VILL ge en rak höger! Gubbarna vet inte vad de ger sig in på ibland! Huamejen!

http://mariemedstortm.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards