mochamanda

Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Bättre kan jag

Av Malin - 6 maj 2013 23:20

En tuff dag är till ända. Vi struntade i att det var måndag och avslutade dagen med popcorn och choklad framför Spöket Laban. Vi behövde det.

Ikväll vill jag skicka en stor eloge till ensamstående föräldrar. Gah! Hur gör ni!? Jag har varit själv i tre dagar och jag är redan slut. En trotsig tvåochetthalvtåring och en klängig sexmånadersbebis. Jag är helt slut. Och jag är definitivt inte nöjd med mig själv som mamma idag.

Nej Isac. Försiktigt Isac. Inte så. Mat först, frukt sen. Mamma vill att du smakar en majs i alla fall. Ärtor då? Pasta? AJ Lovis, inte dra mamma i håret. Okej, men om du inte ens smakar får du inte leka med sopbilen... Nu börjar mamma bli arg Isac. Men Lovis, mamma kan väl få kissa i alla fall utan att du skriker!

Ja, jag är rätt trött på att höra min röst. Den har varit allt för gnällig och tråkig idag. Och har jag inte pratat, eller snarare tillrättavisat(...) mina barn idag har rösten malt inne i mitt huvud. En mental förberedelse inför en händelse imorgon som jag kanske återkommer till vid tillfälle.

Dagen har egentligen varit tuff redan från början då Isac gråtandes klamrade sig fast runt halsen vid lämningen. Aj i mammahjärtar. Ajajaj. Även om Isac snart var i gång och lekte så var det på något sätt det som satte tonen på dagen och liksom fick min energi att sjunka. Och utan energi blir jag ingen rolig mamma.

Ja, jag vet. Ingen är perfekt. Men jag tycker inte om när jag tappar tålamodet och agerar utanför mina värderingar. Jag kan bättre och mina barn förtjänar det bästa!

Nåja, nu ska jag sova och ladda för morgondagen. Prata lite med mig själv och förbereda mig. Äh, ni kan säkert gissa vad det handlar om trots mina kryptiska meningar. Snälla ni, håll tummarna!!

Nattinatti



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards