mochamanda

Alla inlägg under mars 2013

Av Malin - 23 mars 2013 22:50

Hemma igen efter en helt underbar vecka i Idre. Det kändes redan från dag ett att det skulle bli en kanonvecka. För att sammanfatta det hela: längdskidor, utförsåkning, pulka, lek, häst och vagn, badhus, god mat och såklart, trevligt sällskap. Om jag hinner uppdatera med lite mer bilder och text imorgon återstår att se. På måndag förmiddag bär det ju som bekant av igen. Om mindre än 48 timmar befinner jag mig i Spanien med Isac och Lovis så morgondagen kommer till stor del handla om att packa upp och packa om.

Men först!? Sova! Nattinatti till er.

Av Malin - 19 mars 2013 22:23

Syskonen Lindgren i sina matchande pyjamasar. Godingarna. Det är så härligt att se hur Lovis lyser upp när hon får syn på sin storebror. Lika härligt är det att se hur Isac börjar upptäcka att han är sin lillasysters stora idol och att han kan få henne att skratta. Som vi älskar er. Tokungar.

Av Malin - 16 mars 2013 13:24

Och åker till O'learys för mat och bandyfinalstittande med bästa VAIK. Känns nästan lite pirrigt. Finjacka istället för vinterjacka och handväska istället för skötväska. För några timmar är jag bara Malin. Eller ja, Enar i sammanhang som dessa!
Trevlig lördag

Av Malin - 13 mars 2013 23:17

Nu har jag skrivt och raderat, två gånger om, inledningen på inlägg om bilder, full dator, full IPhone och kopiering. Jag har insett hur fruktansvärt tråkig info det är.

Kikar mest in för ett hej istället. Ett litet livstecken, medan jag kommer ihåg. För just nu är det mycket annat som jag ska komma ihåg att fixa och göra och ordna. Är rädd för att min amningahjärna/barnbubbla inte ska komma ihåg allt och påminner därför ständigt mig själv om alla punkter på min lista. Lite lätt kaos. Om några dagar kan jag slappna av. Längtar.

Av Malin - 11 mars 2013 21:29

Två slitsamma nätter med en bökig liten dotter som inte riktigt verkar veta vad hon vill. I alla fall har hennes mamma svårt att lista ut det mitt i natten. När Isac var fem månader sov han hela natten i sin säng. Om två veckor är Lovis fem månader. Nja, vi har en bit kvar till hela natten i egen säng. Ett rejält kvitto på att barn är olika!

Tidiga kvällar har det inte helt oväntat blivit. Igårkväll la jag mig samtidigt som Isac och det är med hjälp av choklad som jag ikväll har hållt mig vaken till nu.

Tankarna snurrar annars mycket kring planering och förberedelser inför Spanienresan. Idag har jag köpt några små presenter till Isac att öppna under resans gång. Ett par smådjur till hans samling, en liten tippbil, en bok om Blixten och Bärgarn och lite klistermärken att pilla med. Egentligen är jag inte så orolig för tiden på tåg/buss/flygplan. Det är det här med att få med mig alla grejer när vi ska av och på.

Hemvägen kommer bli rena drömmen i jämförelse. Då flyger vi från en liten flygplats dryga milen från där vi bor. Jag får skjuts dit. När vi tre och en halv timme senare landar utanför Oslo så väntar Andreas med bil på oss. <3

Nattinatti mina vänner

Av Malin - 9 mars 2013 23:02

Nöjd småbarnsförälder ska snart krypa ner i en nybäddad säng. Den ska bara bäddas först... Melodifestivalen har stått för underhållningen ikväll och jag är nöjd med vinnaren.

Något annat jag är nöjd med är flygbiljetterna till Barcelona som jag har köpt till mig och barnen. Andreas får vara kvar hemma och jobba medan jag, Isac och Lovis hälsar på nära och kära som har hyrt en lägenhet en timmes bilfärd från Barcelona.Tio dagar i förhoppningsvis härligt och varmt vårväder! Underbart.

Spontanitet ligger i släkten och jag har fått en stor portion av den. Nu har jag en del att stå i innan det är dags för avfärd. Veckan innan är fullbokad med andra äventyr så jag har egentligen bara nästa vecka på mig att planera, packa och förbereda.

En stor resväska, två handbagage, en barnvagn, en kille på två och ett halvt år och en bebis på fem månader. Tåg med byte och sedan buss sista vägen till flygplatsen. All by my self. Nu kanske avundsjukan minskade lite!? Äh, det löser sig. Det brukar det göra. Det är bara att ladda med en stor portion tålamod, is i magen och tro på medmänniskor behjälplighet.

Det kommer definitivt vara värt det när vi väl är framme. Russin och IPad till Isac och bröstet till Lovis. Så, då var allt frid och fröjd. Nu ska jag bara lösa alla av- och påstigningar.

Nattinatti

P.S Alla möjliga resetips och erfarenheter mottages tacksamt. Och om någon har en transportväska till barnvagn att låna ut så får ni gärna hojta till!

Nedan: mina godingar som ska göra mig sällskap på resan.

Av Malin - 9 mars 2013 14:46

3,4 km ren njutning. Idag snörade jag på mig joggingskorna och tog en tur i det härliga vädret. Det kändes oväntat lätt och jag hade gärna fortsatt längre. Men tyvärt känner jag av fogarna från början till slut. Inte mycket, men tillräckligt för att inse att jag bör lyssna på kroppen och ta det lugnt. Saaakta men säkert. Lättare sagt än gjort när det var så härligt att springa!

Av Malin - 8 mars 2013 21:32

Lovis är snart fyra och en halv månad. I förrgår lyckades hon äntligen kämpa sig runt från rygg till mage. Hon har jobbat på det ett tag, men haft lite svårt att liksom komma över sin egen arm. Hon älskar att stå upp och kan stå riktigt länge. Hon ler så fort Isac vänder sig mot henne även om han skäller på henne för att hon äter på fingrarna. "Nu är stopp äta fingrar" brukar han tala om för henne.

Nätterna går åt rätt håll. Runt tre amningar senaste nätterna. Men hon vill vara nära. Riktigt nära. Jag har gjort ett flertal försök att försiktigt lägga över henne i sin säng, men nej. Min lilla mammagris. På kvällen när hon får ny blöja och pyjamas kan hon vara hur hungrig och gnällig som helst, men när vi därefter lägger oss i sängen ansikte mot ansikte skiner hon upp som bara den och ler och skrattar innan hon börjar äta. Vår fina lilla solstråle! Som vi älskar dig.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards