mochamanda

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

I drömmarnas värld

Av Malin - 14 februari 2013 21:51

Har haft en förvånansvärt lugn och enkel kväll. Jag fick till och med lite tid över, vilket aldrig händer annars. Jag blir galet effektiv när jag är ensam. Disken är diskad och leksaker är undanplockade, bland annat beroende på att Isac återigen tycker att städning är roligt och något som ska göras innan han går och lägger sig. Och vill han städa säger jag inte nej!

Lovis och jag var en sväng till IKEA idag. Med oss hem fick vi två mattor till Isac som han ivrigt rullade upp när han kom hem från dagis. Att studsa/hoppa/springa på/mellan siffrorna var väldigt roligt tyckte Isac. Godingen, han kan många av böckerna vi läser på kvällen utantill och "läser" högt. Det är så underbart så att jag skrattar när jag sitter där bredvid.

Nu ska jag se klart "I hjärtat på Anja Pärson" innan det blir sängen för mig och Lovis. Amning varannan timme var det som gällde även natten till idag... Några fler timmar i sträck skulle uppskattas! Mycket ytlig sömn= mycket drömmar.

I natt drömde jag att jag var på ett bröllop som dock avbröts efter att brudgummens mamma spelat gitarr. Efter att en gammal klasskompis hjälpt mig att hänga en tvätt var det dags att åka hem. Bruden kunde inte köra hem oss (konstigt!?). Skyndade mig istället efter ett par innebandykompisar ut från läktaren på ridskolan som jag är uppväxt på. Jag hamnade på en buss. Den tog omvägen via Ungern(!) hem. Fast vi hamnade i New York och åkte en karusell liknande Spöktåget (för er som kommer ihåg den karusellen som fanns i Mariebergsskogen för många, många år sedan). När vi var färdigåkta var det dags för makeover. Japanska frisörer skulle ta tag i mitt hår. Jaha, klippa toppar och färga utväxten? frågade dem. Nej, gör vad ni vill svarade jag och frisörerna sken upp. Men när det tänkte klippa av mig allt hår blev jag lite osäker ändå. Tyvärr fick jag aldrig reda på resultatet då liten väckte mig och ville ha mat.

Skulle kunna fortsätta och berätta bra länge om mina drömmar. Bland annat den när min pappa börjar köra bilen innan alla är fastspända. Jag säger åt honom att stanna, men han fortsätter att köra. Jag blir alltmer hysterisk och skriker åt honom att stanna. Men ju mer jag skriker desto snabbare kör han. Detta har jag drömt två gånger(!) Härom natten drömde jag att han fick en stroke. Skulle möta upp ambulansen, men det var inte så lätt att transportera honom och två andra på cykel!

Och om någon har tagit sig ner ända hit önskar jag er en glad alla hjärtans dag-kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards