mochamanda

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Malin - 30 november 2011 22:39

Så var detta års julbak igång. Nutellagodisar och ischoklad svalnar och stelnar och ska snart ner i frysen. Mer ska det bli. Syster A har fruist ner snickerskakor och wienernougat. Om vi Enarssons gillar choklad?? För min del så är julgodis bättre än julmat!


Från det ena till det andra. Från glädje till sorg. Läste något otäckt i tidningen Metro igår. Jag brukar inte reagera så starkt på saker jag läser, men den här artikeln gjorde mig illamående. Och jag har inte kunnat släppa den.


En pappa i Paris straffade sin treårige son genom att stänga in honom i tvättmaskinen och köra igång ett kallt tvättprogram. Pojken dog. Nähä? Det är bara så grymt. Så elakt. Så vidrigt. Och vad hade pojken gjort? Spolat ner en dagiskompis teckning i toaletten. Fast det hade inte spelat någon roll om så sonen hade gjort något värre. Det finns väl för sjutton aldrig någon anledning att slänga in sitt barn i en tvättmaskin??? Det är så absurt och så fruktansvärt omänskligt så att det finns inte. Jag förstår inte. Jag förstår verkligen inte. 

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards