mochamanda

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Bilder från Isacs dop

Av Malin - 13 februari 2011 10:23

Igår hade vi en jättebra dag. Dopet var jättefint och Isac skötte sig hur bra som helst! Prästen kom av sig när Isac fyrade av ett av sina leenden efter att precis ha fått vatten på sitt huvud. Sötnosen. Anna och vår kompis Lollo sjöng jättefint. Lilla liv och Du vet väl om att du är värdefull, ackompanjerade av pappa på gitarr. Fick lite tårar i ögonen när jag stod framme i kyrkan med fin sång och underbaraste killarna bredvid mig. Just då kändes livet väldigt bra! Underbart och perfekt!


Och fikat blev lyckat! Goda smörgåstårtor som mamma fick äran att dekorera. Och det gjorde hon med bravur. Det var en smörgåstårta med lax och skaldjur och den gick åt snabbt. Så snabbt att alla inte ens hann smaka. Två tårtor med skinka, ost, äpple, gurka med mera. Den har vi kvar lite av som vi kan äta till lunch. Gott! En silltårta hade vi även tillverkat och den gick också åt.


Sen var det dags för efterrätt. Bakelser, cupcakes och kakor rullades fram. Jag är väldigt nöjd med resultatet! :)


Bjuder på lite bilder

 

Jag, Andreas, Isac, Isacs faddrar och prästen.


Sötaste Oliviva häller i vattnet.


  

Goaste Isac charmar prästen.


En glad Isac i mosters trygga famn.


   

Generationerna samlade.


   

Isac och morbror


 

Delar av dukningen. Stoppade in lite bilder av gästerna på dopet i två blädderalbum. 


     

Fruktfat och smörgåstårtor


                

            

  

        

Fika!


  

Rit- och ballongbord 

Två glada kusiner


En riktigt lyckad dag med en glad Isac och glada gäster! 

Tack alla som var där och förgyllde vår dag!



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards