mochamanda

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Första tavlan på plats

Av Malin - 8 februari 2011 23:34

En liten uppdatering innan jag ska slänga mig i sängen. Dop är vad siktet är inställt på och allt annat får just nu vara. Jag försöker få en del gjort på dagarna, men det är nästan skrämmande vad lite sammanhängande tid man har då. På kvällarna kan jag få desto mer gjort då vi är två om Isac och speciellt när Isac har somnat för kvällen.


I söndags hade jag stor bakdag. Som vanligt hade jag Björn till hjälp. Inte bara är han händig när det gäller att renovera. Han har även jobbat en hel del som bagare! Kan det bli bättre!? Bröd till smörgåstårtorna (ljust bröd och kavring), tårtbotten till efterrätten och marschmallowsfondat lyckades vi skaka fram. Vad marshmallowsfondat är håller jag på ett tag. Men enkelt, smidigt och gott kan jag summera det som. Kvällen idag har ägnats åt servetter. Somliga tycker nog att jag är knäpp, men jag tycker det är kul att pyssla lite. Till skillnad mot i julas har jag denna gången inte limmat fast dekorationen i servetterna... Bilder kommer efter dopet. :)


Vi har även under kvällen fått upp första tavlan! Bara 24 stycken kvar. Innan fredag. Men nu är vi på gång!


Något som inte är på gång är dock projektet i hall och sovrum i källaren. Suck. Alltså, varför kan folk inte bara vara ärliga och säga att de inte hinner, att de inte vet eller vad som helst. Bara säga som det är liksom. Varför ignorera och ljuga? Blir så trött. Inte för att det spelar någon större roll nu för vi har vetat i över en vecka att vi får skjuta upp golvvärmeläggningen till efter dopet, men ändå.


För en och en halv vecka sen beställde vi golvvärmepaketen. Det var på en torsdag. Vi hade fått uppgifter om att det skulle ta upp till en vecka att få läggningsbeskrivningen ritad, vilket vi inte hade räknat med... Han vi beställde ifrån, en underleverantör till Roth, sa att det lät överdrivet och skulle ligga på så att det skulle gå lite snabbare. Produkterna kom dagen efter, på fredagen och som bekant kom inga ritningar. Inte heller nästkommande vecka kom det några ritnignar. Andreas ringde, talade in på mobilsvar, sms:ade. Inte ett ljud från killen vi beställt ifrån. Förrän i torsdags. Då fick vi ett sms. Ritningen är skickad per brev. Okej, tänkte vi. Men inte dök det upp nåt på fredagen, inget igår och inte heller idag. Andreas valde då att ringa direkt till Roth där de letade upp vår beställning och konstaterade att det inte fanns några uppgifter om att de skulle rita beskrivning. Det är något som underleverantören ska säga till om.  De lovade dock att försöka rita beskrivnignen och skicka den innan veckan var slut. Så nu borde det vara på gång. Men varför skrev underleverantören att ritningen var skickad??? Troligtvis hade han väl dåligt samvete för att han inte svarat på ett endaste samtal eller sms på hela veckan. Eller så ville han bara få lite lugn och ro från oss! :) 


Så, nu ska jag inte älta läggningsbeskrivningen mer. Vi ska nog få det varmt och skönt därnere såsmåningom. Vintern är väl snart slut!?


Nej, nu tror jag bestämt att sängen ropar på mig.

Nattinatti

 
 
Madde

Madde

9 februari 2011 09:33

ÅÅÅH det ska bli så kul att se hur er fotovägg blir, tror det kommer bli toppenbra!!! Vad trist med folk som fördröjer ut saker och ting, o precis som du säger VAR ÄRLIGA istället!!!! Suck.... Hoppas allt är bra med er i alla fall!! Kram Kram

http://maddebjork.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards