mochamanda

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Du har kvar lite av din tjocka mage...

Av Malin - 10 januari 2011 12:49

...konstaterade Andreas brorson, 4,5 år när han hälsade på oss här i helgen. Av barn och alkoholister får man höra sanningen. Är det inte så? För nog har han rätt. Jag har kvar lite av min tjocka mage. Eller ganska mycket skulle jag vilja säga. Efter förlossningen gick jag ner 6-7kg ganska omedelbart och därefter 5-6 på några veckor. Men sen har det stått still. Ca 80kg har vågen så hjärtligt visat varenda gång jag vågat mig upp på den. Det känns som att de 10kg som är kvar efter graviditeten är allt gott som jag unnade mig i onödan i kombination med att det blev rätt så stor skillnad i träningsmängden. Det känns också som att de här 10kg inte kommer att ramla av hur som helst utan att jag nog kommer få kämpa lite för det! Men jag känner mig redo och motiverad. Nu är jul- och nyårshelgerna slut. Nu har jag inget att skylla på längre. Och nej, det handlar inte om att tokbanta och hoppa på någon hysterisk diet. Däremot plocka bort godis, fika och annat sött och stoppa in mer frukt och grönsaker i min vardag. Många promenader, bandyträning och mamma-barn-gympa-pass. En sund och långsam viktminskning helt enkelt.


Folk brukar säga att man inte får banta när man är gravid eller när man ammar. Men vad betyder egentligen "banta"? Att lägga om sin kost genom att skippa onyttigheter och ersätta dem med frukt och grönt anser jag inte är att banta i den bemärkelsen. Det jag får se upp med är om jag mot förmodan skulle "rasa" för snabbt i vikt då det är i fettet som gifterna sitter, vilka frigörs vid viktminskning och kan övergå i bröstmjölken. Men så drastiskt har jag som sagt inte tänkt lägga om min kost så att kilona kommer att rasa av mig.  


Dock är jag inte den enda i min släkt som inte är helt nöjd med sin kroppsform. Med mig på hälsotåget har jag också min ena syster och mamma och pappa. Så nu har vi gjort upp att träffas varje söndag för en gemensam långpromenad för tjejerna och springtur för grabbarna (syrrans kille och Andreas får liksom följa med som de är) Därefter hjälps vi åt att laga en god och hälsosam middag och avslutar kvällen med Solsidan som börjar på söndag! :) Me like!


Startvikt: 80 kg

Midjemått: 103 cm

Stussmått: 111 cm


För tillfället har jag ett BMI som klassas som övervikt. Ett midjemått som är ohälsosamt och en kvot mellan stuss- och midjemått som inte heller rekommenderas. Hälsotåget, du har en ny passagerare!

 
 
Ingen bild

Jensen

10 januari 2011 22:24

du får väll sluta baka kakor :D o visst är barn härliga.

o smart att inte tokbanta, sånt håller aldrig längden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards