mochamanda

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Åtta veckor kvar

Av Malin - 10 augusti 2010 21:55

Tiden rullar på allt snabbare och sommaren som jag trodde skulle gå rätt så långsamt har redan gått en bra bit in i augusti. Hjälp!


Då och då börjar vi inse att vår lille knodd som ligger o sparkar o boxar i magen faktiskt ska ut. Idag har vi börjat inreda barnrummet på riktigt. En del saker kommer han förstås inte ha nytta av än på länge, men vi vill få in rätta känslan av ett barnrum. Om inte annat för att vi ska vänja oss vid tanken av att en liten faktiskt ska bo här. Snart.


Och med dryga åtta veckor kvar till beräknat datum har jag med råge passerat den vikt som gravida går upp i genomsnitt och då har jag ändå många veckor kvar att växa på. Jösses. Heffaklump, Barbamamma, you name it.


Men jag tycker ändå att jag mår rätt så bra. Ska verkligen inte klaga. Men visst, vatten i benen, kissnödig stup i kvarten, ömma fötter när jag står för länge och så denna halsbrännan som letat sig tillbaka. Hua! Har dock börjat lära mig att inte äta så mycket och inte så sent på kvällen och framför allt inte våfflor och grädde 22.30 på kvällen!! För då hjälper inte ens tabletterna mot halsbränna. :)

Konditionen är helt väck, blev nästintill ifrånsprungen av farmor i skogen. Nu ska det väl tilläggas att min farmor är väldigt pigg och att springa fram i skogen och plocka bär är en av hennes paradgrenar. Själv vart jag hyfsat trött i såväl rygg som fogar av att plocka dessa hjortron, men alltid mysigt att komma ut i skogen. :)


I morgon väntar besök hos barnmorskan och fortsatt inredning av vår knodds sovrum. Bilder kommer så smånigom.


Nattinatti

 
 
Malin

Malin

11 augusti 2010 00:26

Hej Malin! :-) Men vad GLAD jag blir när jag helt oväntat hittade hit och sen får se att du väntar en liten knodd!! :-) GRATTIS!! Jag är inte lika långt gången, men 15 veckor har jag hunnit gå med vår lille/lilla i magen, så jag är också gravid :-) KUL att finna någon man känner som också är det!
Hur mår du??
Ha det gott så länge!! KRAM från Folkhälsovetenskaps-Malin (den andre ;-) )!
(annamalinsvarld.blogg.se)

http://annamalinsvarld.blogg.se

 
Malin

Malin

11 augusti 2010 10:37

Tack snälla!! :-) Nej, det skiljer ju inte så mycket tid ändå, riktigt kul! Skönt att du också har mått ganska bra ändå, trots lite illamående. Som du säger, man läser om de som har det värre och då inser man att man har haft tur. Jaa, jag längtar verkligen till ultraljudet - då kommer det nog kännas mer verkligt :-)
När kände du din lilla i magen första gången? Jag väntar sååå på det (tills jag iaf förstår att det är den lilla som känns) - men gissar att jag får vänta ett tag till (tydligen väldigt olika det där, men de flesta känner något kring v 18 har jag läst iaf).
När är bf förresten?
Jag ska också följa er här! Må gott så länge tjejen!! Kram!

http://annamalinsvarld.blogg.se

 
Malin

Malin

11 augusti 2010 22:42

Härligt att det är så mkt liv där inne nu! Och ja - att ha det personnr är ju riktigt coolt! Var bor ni förresten?
Som sagt, kommer absolut följa dig här tjejen så jag lägger dig som en länk på min sida om det är ok ;-)
Kraaam!

http://annamalinsvarld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards