mochamanda

Direktlänk till inlägg 7 november 2009

En sån härlig kväll!

Av Malin - 7 november 2009 23:31

Klev upp tidigt i morse och fick se regnet ösa ner. Åt frukost och satte aningen motvilligt på mig regnkläder för att vara redo när grävarBosse skulle dyka upp. Några minuter senare ringde han och sa att han var sjuk med feber. Sängen lockade, men eftersom vi ändå var påklädda så var det lika bra att gå ut och göra lite nytta. Dessutom hade regnet helt plötsligt slutat falla och regnkläderna byttes ut mot de leriga arbetskläderna. Två vändor till tippen med skräp och rester från den gamla dränering fick bli dagens goda husgärning.


Efter lite lunch och repris av Arga snickaren åkte jag i väg för att kolla på bandy (Boltic - Frillesås, 8-4) med tre norskor och Marie från bandylaget. Efter matchen åkte vi hem till Råtorp där Lisa anslöt. Vi åt middag, glass och godis och satt och skrattade hela kvällen. Var rädd för att det skulle bli svårt att förstå varandra, men det var inga problem alls och norskorna var så härliga. Skulle vara en riktig energikick för hela laget om de väljer att spela med oss. Ska bli kul att se dem i träningsmatchen i morgon! 


Under tiden som jag kollade på bandy hämtade Andreas hem ett piano(!). Inte för att någon av oss kan spela, men jag tycker om att sitta och klinka. Kan spela efter noter med en hand i alla fall... Pianot är mamma och pappas gamla som inte fick plats hos dem och därför stått hos min faster tills vi fått lite ordning här hemma. Och nu äntligen är det här! Har precis lärt Andreas att spela Broder Jakob och vi avslutade med kano!! :)


Nu ska vi snart hoppa i säng för att i morgon njuta av en sovmorgon för första gången på länge!!!


Nattinatti


 
 
Elin

Elin

11 november 2009 11:05

Jag ska lära dig Für Elise nästa gång jag kommer till Fagerstagatan! Jag längtar. Jag o Jojo har pratat om en pausknapp så när jag hittat den ska jag komma med en gång, och stanna länge. Jag vill gärna ha en uppdatering beträffande Daisy också. Nu ska jag till skolan men vi hörs sen. P

http://sodraljungbygatan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards