mochamanda

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Malin - 15 februari 2013 22:33

Sitter för ovanlighetens skull vid datorn. Det är annars mycket bloggande från mobilen just nu. Jag är inte riktigt kompis med min proppfulla dator och ids inte starta upp den så ofta. Dock närmar sig även mobilen bristningsgränsen så jag behöver tömma den på lite bilder bland annat. Det är väl sisådär 2500 bilder tror jag.


Liten i stora världen.


Idag har jag och barnen varit en sväng på stan. Isac har mestadels gått, vilket är såå spännande såklart. Han har tittat på bussar, vinkat till polisbilen, studerat rulltrappan och lagt sig ner mitt i ett köpcenter för att noga studera det högblanka klinkergovlet. Vi avslutade med att handla lite mat. Fredag eftermiddag = Inte direkt ensamna! Barnvagn plus en Isac. Men bara han får hjälpa till så är det inga bekymmer. Jag får ha lite is i magen och ge några ursäktande blickar när vi blockerar vägarna eller när Isac har lite svårt att kontrollera kundvagnen. Men hem kom vi med Tacos. Fast grillad kycking och turkisk yoghurt istället för köttfärs och creme fraiche. Ombyte förnöjer.


 

Idag har vi också invigt vattenfärgerna som jag köpte häromdagen. På Isacs begäran fick jag rita en blå traktor med mun, en blå gubbe, ett hjärta, två solar och några fåglar. Tjusigt va!? 



 

När jag ändå är i farten slänger jag in videoklippet där Isac inviger sin nya matta.


Isac har för övrigt börjat tycka om att pussas och kramas. Innan läggdags får jag och Lovis en varsin puss på munnen och sedan två kramar var. Att kramas innebär för Isacs del att man lägger kinderna mot varandra och i och med att man har två kinder så blir det två kramar. Ibland behöver det inte vara krångligare än så! <3


Puss och kramkram från oss

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards