mochamanda

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Malin - 1 februari 2013 22:13

Liten sover nu tätt intill mig. Febrig, snorig och med en rivande hosta. Ställer in mig på ännu en natt med lite sömn. Är ändå tacksam för att hon hann bli tre månader innan första riktiga förkylningen kom. Med tanke på att det är vinter och att Isac går på dagis så ligger risken ständigt och lurar känns det som. Vägg i vägg med oss ligger kusin E, även hon med feber och hon verkar inte ha helt rätt att komma till ro med värkande tänder och förkylning.

Isac sover i alla fall gott i andra änden av sängen, kramandes Laban. Det verkar krävas en del för att väcka honom. Trots att Lovis gallskrek i samma rum ett tag natten till idag så rörde han inte en min.

Klockan är bara tio, men jag ska väl passa på att sova när lilltjejen ändå gör det! Delar höglurar med Andreas och lyssnar på lite lugn musik. Mysigare än så blir det inte när hela familjen delar en 160cm-säng.

Nattinatti

Av Malin - 1 februari 2013 19:12

Befinner mig mitt i ett vinterparadis. Runt tio minus och strålande sol har Långberget bjudit på idag. Underbart. Bättre kan det inte bli.

Jag har släpat mig ett varv runt milspåret. Det gick tungt, tungt, tungt. Efter en kilometer var jag beredd att vända. Men med lite j-r anamma och en backe som tändvätska så kom jag igång till slut. Teknik före fart var mottot. Teknik. Teknik. Teknik.

Isac har som bilden visar åkt lite bob. Skidor var inte särskilt populärt då energinivån inte är på topp hos honom efter en kraftig förkylning. Lovis är också förkyld och sov väldigt dåligt inatt. Kusin E som också är här är också förkyld och med två tänder som i skrivande stund ploppar fram är det lite kämpigt just nu. Tre krassliga små kusiner alltså! <3 Men finast i världen är dem alla tre!

Nu? Middag!

Trevlig helg till er!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards