mochamanda

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Malin - 19 maj 2009 09:02

Efter en lyckad eftermiddag var golvvärme och nytt avlopp på plats i badrummet. Det hade gått snabbare och bättre än vad vi och rörmokaren hade hoppats på. Glada i hågen skulle då jag och Andreas sätta igång och gipsa fast diverse dosor i väggen när klockan var runt nio. Då upptäcker vi att det är tvärstopp i garagetoan, igen. Detta är tredje gången. Första gången fick vi hjälp av var mångsidige elektriker. Andra gången följde vi de tips vi fått från elektrikern. Åtta hinkar hett vatten senare kom det förlösande gurglande ljudet och vi hade löst problemet. Så när det nu igår kväll var stopp igen så sprang vi efter varmvattenhinkar och öste ner i toaletten och väntade med spänning (!) på det efterlängtade ljudet. Men en timme senare och ett antal varmvattenhinkar senare var allt vi lyckats åstadkomma en lätt översvämning i garaget där vattnet i stället trängde upp ur avloppet med diverse bensinångor.

Klockan tio insåg vi att slaget var förlorat och bestämde oss för att istället ta itu med det vi hade tänkt från början. Klockan elva var förarbetet klart och vi blandade till murbruk som vi skulle få fast dosorna med. Dock var denna blandning inte den mest lättarbetade när det gällde att få fast dosorna och jag var hyfsat irriterad när det inte gick. Då kom Andreas på att han skulle spika fast en bräda över dosan som skulle hålla den på plats medan bruket torkade. Men pricksäkerheten hade börjat svikta med den sena timmen och sista slaget träffade i stället stenhårt på hans finger och ett frustrerat och ilsket tjut av smärta for över Råtorp. Vi var nu en man kort. Dock var jag inte riktigt redo att ge upp. Jag hittade en liten påse med gips som jag tycker är betydligt lättare att handskas med, så jag bestämde mig för att ge den en chans. Första blandningen gick jättebra och jag var mycket nöjd med resultatet. Omgång nummer två gick inte fullt lika bra. Jag fick inte dosan rak åt något håll och tårar av frustration började rinna ner för kinderna och jag insåg att det var dags även för mig att kasta in handduken. Halvett låg vi i sängen nyduschade och uppgivna med diverse bultande fingrar.


Men såhär på morgonen har vi återhämtat oss och är nöjda med gårdagen, bortsett från toan och gipsningen! ;) När klockan är midnatt så har saker en tendens att kännas lite värre än vad det egentligen är.


Nej, nu ska jag iväg och hämta lite färgprover till vardagsrum och hall och sedan ska jag hinna köpa lite gips innan föreläsningen drar igång! För i eftermiddag ska det gipsas igen, dock lite tidigare än igår…


Kramar från Råtorp

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards