mochamanda

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Tredagarsfeber och besök hos faster Karin

Av Malin - 13 augusti 2011 21:22

En av dagarna passade vi på att styra kosan ner till min faster Karin som bor en bit utanför Umeå. Isac hade dagen innan fått hög feber och den var fortsatt hög även denna dag. Men en utflykt till Norrbyskär blev det då han trots febern var hyfsat pigg och på gott humör.


Andreas och Karin matar fåren.

 

Glupsk?


Och förresten. Farmor Solveig, jag såg att baggen viftade på svansen! :)


Isac fick den sötaste mössan av min händiga faster. Har ni sett nåt så gulligt!? En Cupcake-mössa! Mer av hennes verk kan ni hitta på hennes blogg här.

 

På bilden ovan kanske ni såg att Isac var rejält hängig. Vi misstänkte redan dagen innan att det kanske var tredagarsfebern som var på gång då inga andra symtom förutom hög feber fanns. Mycket riktigt. Tre dagar med hög feber som släppte natten till dag fyra och dagen efter började ersättas av röda prickar. Hade nog som mest prickar dag fem.


En suddig bild från min Iphone, men här får ni en liten glimt av de prickar som hör till tredagarsfebern.

 

Det sägs att de kan vara kinkiga under "prick-tiden" och det får jag nog hålla med om. Trodde liksom att när febern väl försvann så skulle han såsmåningom börja bli sig själv igen. Men det tog närmare en vecka efter det att febern dök upp innan han var sitt vanliga jag igen. En förstoppad mage i samband med prickarna hjälpte inte heller till.


Synd om Isac och taskig tajming. Det är inte så ofta Isac träffar sina farföräldrar så det var synd att han tajmande in sin värsta sjukdom hittills när vi väl var där. Nåväl, de fick i alla fall två dagar med hans solskenshumör! Och de kommer ganska snart ner hit och får träffa honom igen!

     

 
 
Ingen bild

faster Karin

15 augusti 2011 12:57

Tack för besöket. Det var trevligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards