mochamanda

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Trasigt

Av Malin - 29 april 2013 23:00

Kusinhäng

Projekt sova egen säng fortsätter. Natten till idag låg hon där till halvtre. Då lyckades jag inte få henne att somna om och hon fick lägga sig intill mig. Nu ikväll har hon legat i sin säng sedan åtta. Jag har lyckats få henne att somna om två gånger utan att ta upp henne. Det kanske inte är helt omöjligt detta ändå.

Annars då? Jo, förutom en lunchdate med ett par gamla klasskompisar och ett par timmars kusinhäng har väl dagen mestadels handlat om kylskåp. Ett trasigt kylskåp. Rädda det som räddas kan var mottot i morse.
Tur att det inte var direkt nyhandlat.
Tur att vi avbokade Linas matkasse för åtta dagar sen som skulle ha kommit ikväll. Inget ont som inte har nåt gott med sig. Nu är kylskåpetsprodukterna rejält rensade. En hel del som borde varit slängt, eller snarare uppätet, för länge sedan. Ett flertal ljumma liter mjölk och ett par paket bacon kändes väl lite tråkigt att behöva slänga dock.

När båda barnen sov rengjorde vi diverse hyllor och lådor noggrannt. Nu är det bara att hoppas att det går att laga... Domen kommer imorgon eftermiddag!

Nu knorrar en liten varelse. En slurk mjölk ska hon få och sedan hoppas hennes mamma att hon ska sova några timmar på egen hand i sin säng.

Nattinatti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards