mochamanda

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Malin - 23 augusti 2011 20:56

Nej, men vi tar väl och skriver om natten. Börjar bli en vana nu. Isac vaknade klockan två. Somnade om tio i tre. Vaknade halvfyra. Ville inte somna om, bar in honom i vår säng. Där var han inte ett dugg intresserad av att somna.


Men mitt hjärta smälte när han låg på rygg och klappade händerna. Han har precis lärt sig och de var första gången jag fick se detta. Fick göra mitt bästa för att inte börja klappa i händerna själv. Såå söt.


Men efter en halvtimme klappade han fortfarande händerna och pratade och hade sig. Inte fullt så sött längre. Andreas prövade att vagga honom. Hjälpte ej. Sista utvägen, en flaska mjölk, fick det bli när klockan var fem och vi började känna att nu fick det vara nog. Tack och lov fungerade det och vi kunde såsmåningom få oss ett par timmars sömn innan det var morgon.


Det sägs att förr eller senare får man problem på natten och jag antar att det är där vi är nu. 


Annars har vi haft en fin dag här i Karlstad. Soligt och somrigt. En promenad med M och hennes L och våra vovvar i skogen. Det gav mig välbehövlig energi. Tack!


Eftermiddagen spenderade lilla familjen i trädgården. Allra helst vill Isac leka i lerhögarna vid plintarna. Grushögen är också spännande. Det spelar ingen roll hur många leksaker vi drar fram på gräsmattan. Lera och sten går före allt!


Goaste lurven.

 

Styr med tungan. Precis som morbror A.


Full fart framåt. Grushögen i sikte.


Klappa, klappa händerna!

 

Nattinatti mina vänner

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards