mochamanda

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Malin - 23 februari 2011 22:42

4. En bild på en konstig tid i mitt liv.

 

En konstig tid i mitt liv. Det tog inte så lång tid att lista ut vilket motiv den bilden skulle ha. Dock har jag haft svårt att hitta en bra bild, då i princip alla bilder från det året ligger på mamma och pappas kraschade dator... Men om ni på kortet nedan tittar förbi min systerdotter, vovve, kusin, mormor och mamma och ut genom dörren så ser ni något med ett fönster. Och vad fönstret sitter på? En pytteliten husvagn såklart! Historien bakom den kommer nedanför.


  


Min storebror hade flyttat hem från Göteborg och hade ingenstans att bo. Jag hade dryga året kvar till min tre månader långa resa i Asien och behövde spara pengar. Markus fick ta över min lägenhet och jag flyttade hem till mamma och pappa. Dock fanns det inget ledigt rum och att sova på en extrasäng i vardagsrummet i ett år kändes mindre lockande. Lösningen? Jo, mamma och pappa köpte världens minsta husvagn (sex kvadratmeter har jag för mig) och ställde den på uppfarten. Se där. Ett alldeles eget rum. Fanns till och med ett litet kylskåp. Haha, jag bodde verkligen där i ett år(!) Jag och Daisy. Jag vet att jag åtminstone en natt drömde att någon kopplade på husvagnen och körde iväg med mig.


Kruxet med denna husvagn var ju dock att den var minimalt isolerad, (läs dyr elräkning för stackars mamma och pappa…) vilket även gjorde att den var väldigt känslig för ute-temperaturen och det gällde att hänga med och skruva på elementet. Lyckades inte alla gånger och gick huttrandes och la mig med en temperatur runt 10 grader. Så fort jag kommit under täcket så var det lugnt. Lite kallt om kinderna bara. Jag hade ju även Daisy som värmde mig. Golvet var ju givetvis väldigt kallt och vissa mornar hade Daisys vattenskål frusit till is. Haha, det låter helknäppt. Men jag vill betona att jag var mer än välkommen in i huset om natten. Det var nästan så att mamma bad mig komma in när det var som kallast. Men jag trivdes i min lilla husvagn. Jag gjorde verkligen det. Och det kommer väl inte som någon större överraskning att det var under den här tiden som jag fick smeknamnet ”Zigenar” i innebandylaget.


Precis när jag ändå fattat det kloka beslutet att flytta in igen, då den kallaste delen av vinter nummer två närmade sig, så träffade jag Andreas och efter det så sov jag ytterst få nätter på S. Råtorp! Några månader senare åkte jag till Asien i tre månader för att sedan komma hem och bo en månad i Andreas lägenhet och sedan flytta till hus! Från husvagn till hus på dryga halvåret. Tänk så det kan gå.


En konstig tid? Haha, jaa, men mysigt var det!


Kram

//Zigenar

Av Malin - 23 februari 2011 17:04

Mina två små Godingar!


                  

Av Malin - 23 februari 2011 14:06

Isac kämpar och kämpar när han ligger på rygg. Nej, inte för att vända sig, men för att sätta sig upp! Nu är det inte i närheten, men fortsätter han såhär så kommer han snart få mer magmuskler än både mamma och pappa! :)


Här kommer ett videoklipp med en liten kille med mycket energi! En och annan situps dyker också upp.




 

Av Malin - 23 februari 2011 09:21

3. En bild på någon i min familj

 

I höstas fick jag ett papper där jag skulle fylla i lite information om mig själv som skulle ut på VAIK:s hemsida. Det mesta gick på ren rutin till det att jag kom till punkten familj. Jag höll på att, av ren vana, skriva in "Mamma, pappa, fyra syskon, sambo." Typ. Men så satt jag ju där med Isac. Vart kommer han in i bilden? Det var nog då som jag på riktigt förstod att jag faktiskt har bildat en egen liten familj. Nog för att mina föräldrar och syskon också är min familj. En underbar familj. Men nu har jag även min helt egna. En familj där jag är mamma. Det är lite häftigt ändå.


Då bloggen redan är fylld av bilder på Isac tänkte jag därför idag bjuda på den tredje medlemmen i vår lilla familj. Isacs pappa. Min kärlek. Min trygghet.



Andreas in action. Multisporttävling.


Hade det inte varit för Karlstad Multisport (KMS) så hade vi med största sannolikhet aldrig träffats. Jag blev övertalad av J i mittbandylag att ställa upp på en multisporttävling i Karlstad. Jag tyckte det var jättekul och vipps så vart jag övertalad till att köra en långtävling i Oslo på ca ett dygn. Jag tävlade då för KMS och vart därför inbjuden till deras årsfest senare den hösten. På den festen fanns även Andreas och resultatet dryga tre år senare är hus, Isac och ett underbart förhållande.


Jag älskar dig A. Puss

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards