mochamanda

Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Alla möjligheter

Av Malin - 28 januari 2015 21:45

Idag har vi beviljat Isac hans senaste önskning. Att klippa håret. Han har under en längre tid velat ha långt hår som mamma. Men de senaste dagarna har det varit kort hår som pappa som har önskats. Så idag åkte saxen fram och håret klipptes. Isac ville helst klippa sig själv Det gick jag dock inte med på.

 

 

 

Får väl erkänna att det tog emot att klippa honom. Några centimeter längre och det skulle kunna bli en fin frisyr med hår som nådde ordentligt bakom örat. Och det faktum att han hade långt hår trots att han var kille gillade jag. Men han ska liksom inte föra min kamp så vill han klippa sig får han det precis som att han fick ha långt hår så länge han ville det. Hoppas att jag klarar av att ta fram saxen om Lovis vill klippa sig någon dag (när hon blir ett par år äldre och förstår konsekvenserna såklart).

 

Jag vill att mina barn ska få vara just barn. Inte kille. Inte tjej. Utan barn. Människor. Individer. Idag hade Isac sin fladdermuskjol på sig till förskolan och han hade stolt snurrat så att kjolen flög om och om igen. Lovis valde också sina kläder själv idag. Då blev det röda byxor med bilen Blixten Mc Queen på rumpan och en mörkrosa bamseklänning till. I lördags när hon skulle till farmor och farfar blev det en kjol ovanpå ett par tjocka mjukisbyxor och till det en randig bamsetröja. Det är faktikst rätt så befriande att låta dem välja kläder själva ibland när de känner för det. Det är så härligt att se deras klädval ur deras perspektiv på något vis.

 

 

 


Tyvärr kommer det komma en dag då någon talar om för Isac att killar inte ska ha kjol eller berättar för Lovis att bilar är något som killar ska leka med. Men jag hoppas att det dröjer. Jag hoppas att de får vara barn med alla möjligheter ett bra tag till.

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards