mochamanda

Alla inlägg den 21 september 2014

Av Malin - 21 september 2014 23:00

Jag vet att en del av er är nyfikna på vart vi ska ta vägen och det är inte meningen att vara så hemlighetsfull. Det är bara det att jag liksom vill vara på rätt humör och få berätta det med entusiasm. Nu har det varit och är fortfarande sådant fokus på vårt nuvarande hus att jag inte riktigt hinner med att tänka på vad som komma skall.


Det senaste dygnet har varit en prövning. Lyckades paja ryggen rätt rejält igår eftermiddag när jag lyfte Lovis. Hade stora problem att klara av kvällen med tre små när varje rörelse var en utmaning. Att sätta mig ner, ställa mig upp, lyfta Molly, lägga mig ner och överhuvudtaget bara att gå var smärtsamt och krävde lite envishet. Vaknade i morse och var bättre, men efter en timme var det ganska illa igen. Tack vare morfar och farmor och farfar som har hjälpt mig med barnen i omgångar har jag kunnat vila och succesivt under dagen har det blivit allt bättre och nu känns det helt okej. Vilken frihet att kunna röra mig igen! Pihuu. En trasig rygg är inte att rekommendera med tre små. Ska försöka komma iväg till en kiropraktor någon dag och knäcka rätt lite. Tre graviditeter ganska tätt och mycket bärande lär nog ha satt sina spår.


Det har varit lite väl mycket sjukstuga i det här huset de senaste veckorna. Lite halvtaskig tajmning med tanke på att det varit så intensivt med huset. Det har varit förkylningar med feber på tre av fem, varav Isac nu under veckan hade hög feber i fyra-fem dagar. Lovis har åkt på värmeutslag, nässelutslag, förkylning och just nu har hon en pågående ögoninflammation. Jag har haft mjölkstockning och nu ryggen. Det känns väl lite grann som att det räcker nu. Tack.

 

Nåväl, imorgon är en ny vecka och den inleder jag med att testa något nytt. Hemleverans av Ica Maxi. Jag har precis klickat iväg en beställning med veckans handlingslista. Smidigt. Ska bli spännande att se om jag är lika nöjd imorogn när jag får varorna.


Nu ska jag sova. Sista natten utan Andreas. Dagarna har gått rätt fort ändå, men nu längtar vi allt efter pappan i huset!


Puss och godnatt


Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards