mochamanda

Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Malin - 10 juli 2014 23:04

Dagen före dopparedagen skulle man väl kunna säga nu. Får väl se om Kompis i magen håller med och bestämmer sig för att titta ut imorgon!? Finns dock inget som tyder på det just nu. Å andra sidan har mina andra förlossningar startat utan någon större förvarning så vi får väl se.

Värmen sliter, onekligen. Idag är mina fötter så tjocka att de knappt ryms i Andreas foppatofflor. Räddningen är bad och skugga under tallarna i mina föräldrars husvagn på Bomstad. Alternativt källaren här hemma. Det 27gradiga entréplanet lockar väl knappast fram mina trevligaste sidor och jag undrar hur Andreas står ut och hur många gånger om dagen han får bita sig i tungan för att inte hugga tillbaka. Värmen gör mig matt och att gå från idé till handling tar en mindre evighet. Pust.

Nåja, det finns hopp. På söndag vankas svalare väder, vilket välkomnas oavsett om Kompis då befinner sig i eller utanför magen.

Avslutar med en bild på våra godingar i vår nya bil sedan två veckor tillbaka. En Ford S-Max transporterar nu runt vår familj och vi är supernöjda! Förutom idag då. Punktering. Happ, trevligt. Det var ju tur att vi inte var på väg till förlossningen!

Nu är det dags för en kall dusch, ett gäng med halsbrännetabletter och sedan en god natts sömn i källaren. I hope. Alternativt lite värkar. Det skulle också vara okej.

Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards