mochamanda

Alla inlägg den 10 april 2014

Av Malin - 10 april 2014 20:52

Ikväll har jag lust att gräva ner mig själv. Djupt. Jag orkar inte med mig själv. Och ingen annan heller för den delen. Jag ser saker som behöver göras, men finner ingen som helst energi till att ta tag i något utav det. Jag orkar inte vara tålmodig och lyhörd för barnen utan hör bara hur irriterad och gnällig jag låter när jag på något vis försöker samverka med dem. Och Isac ställer frågan "Mamma, vad gör du?" ungefär varannan minut. Jag orkar inte just ikväll. Luften har liksom gått ur mig.

Det har blivit en del sena kvällar sista tiden. Vi fastnar ofta i, förvisso bra och nödvändiga diskussioner om husets och vår framtid när vi ska sova. Men det gör att klockan springer iväg. Lägg till två mammiga barn som båda vill lägga närmast mig i sängen om natten och dessutom en stor vecka 27-mage som gör att det finns ungefär en sovställning som är skön. Är det något som jag har märkt av under den här graviditeten så är det just mitt behov av sömn. Utan den så orkar jag inte med mig själv. Då blir jag gnällig och grinig och totalt oförmögen att hantera de situationer som uppstår i familjelivet. En jätterolig mamma och sambo. Verkligen.

Nu ska jag ta mig an mina måsten innan jag hoppar i säng snabbt som attan. Det är nog det enda botemedlet för denna fantastiskt osympatiska småbarnsmorsan. Jag ska somna med I-morgon-är-en-annan-dag-klyschan på repeat och faktiskt så tror jag redan nu på det. Det är ju trots allt en helg på ingång och den kommer att bjuda på trevligt sällskap och bebissnos hos nybliven trebarnsfamilj. Spännande att höra om deras första intryck av vardagen som snart väntar oss. Tre månader kvar imorgon.

Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards