mochamanda

Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Malin - 2 juli 2013 23:02

I fredags återförenades jag med ett gäng gamla VAIK:are på "Gatan där det händer" som gatan så fint har fått heta genom åren. Det vankades poolparty och förutom oss VAIK-föredettingar med en del respektive, fylldes gården med inte mindre än tio mini-VAIK:are (om jag har räknat rätt och då var det ändå en som saknades). Så såg det inte ut när vi spelade för några år sedan. Men vilken härlig syn det är med alla dessa underbara små.


För att vara ett poolparty var det dock rätt låg aktivitet i poolen, men jag och Isac bidrog med ett varsitt dopp i poolen i alla fall.

 





Grillat stod på menyn och till det en massa goda tillbehör. NamNam. Efterrätten var mitt ansvar och det tog jag på allvar! :)



Southern Chocolate Pie toppad med grädde och hackad daim.

 


Key Lime Pie. (Ska lägga ut receptet enligt önskemål vid tillfälle.)


Pavlova med rabarbercurd toppad med jordgubbar och vit choklad. För mig som endast har en elvisp är det lite kämpigt att göra maräng. En halvtimmes vispande för marängen, minst. Och sedan ytterligare tjugo minuters vispande för rabarbercurden. Men det var det värt. Mums.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards