mochamanda

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Malin - 4 maj 2013 22:48

I förmiddags var jag och barnen på vårmarknad, men med tanke på vädret kändes det mer som höstmarknad. På Netto säljer de satsumas, ett för mig säkert hösttecken. Jag börjar på riktigt bli rädd för att jag på något vis har missat sommaren!? Kom igen nu värmen!

Dagens middag intogs hos mormor som också var ensam hemma denna kväll. Efter lek, mat, glass och bad var det dags att gå hem. Isac höll i n t e med. Jag fick med nöd och näppe på honom överdragskläder, men skor var bara att glömma. Trots att mormor följde oss med vovvsan skulle Isac bara springa tillbaka. Att få ner honom i vagnen var inte att tänka på. Det kvarstående alternativet var att bära. En skrikande, gråtande, sprattlande kille på 2,5 år utan skor i ett fast grepp hos mamman med vinterjacka den 4:e maj? Det var vi.

Nu sussar dock båda barnen sött och jag sitter ensam i soffan. Kan inte ens minnas när det hände sist!? Det är först sista veckan som jag har kunnat lägga Lovis ifrån mig när hon har somnat. Men längre än så kommer jag inte vad gäller sömn och Lovis just nu. Igår insåg jag att min kamp endast resulterar i ilska och frustration från min sida när jag inte lyckas få henne att somna om i sin säng. Det är ingen idé just nu. Jag vinner inget på att fortsätta kämpa. Jag får helt enkelt acceptera att hon vill och behöver vara nära just nu. Det är på så vis vi båda sover bäst för tillfället. Min älskade lilla mammagris. <3

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards