mochamanda

Alla inlägg den 13 april 2013

Av Malin - 13 april 2013 22:36

Och nu ska det bli såååå skönt att sova! Vi har under eftermiddag och kväll firat min fina farmor som fyllt åttio. 16 av 18 barnbarn, alltså kusiner för min del, hade lyckats ta sig hem för att fira henne från alla möjliga håll i Sverige. Riktigt kul!

Resten av dagen har spenderats i köket med förberedelse inför nästa helgs dop. Ett riktigt långkok innehållande 6 kg högrev. Det tog sin lilla tid.

Jösses, vilket "Kära Dagboksinlägg" det blev ikväll. Nåja, jag kan väl som kompensation erbjuda er chansen att utöva skadeglädje. I eftermiddags slog jag nämligen i kalvdön, som min norrländska sambo säger. Jag fick alltså en kärringstöt alternativ änkestöt som jag efter lite efterforskning har förstått att det kan kallas. Hur som helst slog jag i den så hårt att jag helst hade velat lägga mig ner och dö ett litet tag. Men bråttom som jag hade fick jag springa vidare och hantera smärtan med att andas som om jag födde barn. Såhär på kvällskvisten kan jag fortfarande inte böja armen helt.

Och appropå efterforskning som jag skrev nyss. Nu ska jag som kvällslektyr läsa om hur grodor övervintrar. Detta diskuterade jag och min storebror på väg hem från kalaset och vi kunde båda konstatera att vår kunskap i ämnet var för låg!

Kvack och godnatt

Bild nedan: Isac har ställt upp tågen och sina djur som publik(?) medan han leker med IPaden.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards