mochamanda

Alla inlägg under februari 2013

Av Malin - 10 februari 2013 22:03

Världens bästa tog Lovis med sig när han la Isac och gav mig lite egentid. Ett varmt bad med badskum, tända ljus och tystnad. Det enda som hördes var knastret från badskummet och mina egna andetag. Total avslappning. Ren njutning. Nu kan den nya veckan komma!

Nattinatti

Av Malin - 9 februari 2013 19:47

Knappa timmen kvar hem och Lovis har äntligen somnat. Vägen ner gick som väntat bra då det är lite av hennes sovtid. Eftermiddagar och kvällar är mer klängtid. Vara nära och äta titt som tätt. Därför var hon inte helt nöjd med att få sätta sig i babyskyddet på vägen tillbaka. Övriga medpassagerare har gullat och fladdrat med färgglada kuddar och gjort det mesta för att hålla henne underhållen. Efter ett tredje amningsstopp somnade hon äntligen.

Lovis satte mig för övrigt på prov vid ett av amningsstoppen då hon passade på att bajsa. Och inte bara i blöjan utan även ut genom bodyn. Jamen dåså, då byter vi bajsblöja och bajskläder inne i en minibuss, ivrigt påhejad av övriga resenärer som fick bistå med julservetter och toapapper. Det gick det också.

Och matchen då? Jo, vinst med 5-3. Härligt!

Och DÄR vaknade Lovis från sin minipowernap. Lovely. Har jag träningsvärk i morgon så beror det knappast på matchen utan snarare för att jag har hängt på tvären över ett babyskydd för att försöka hålla min dotter nöjd i fyra timmar.

Hoppas ni har en härlig lördagkväll. Själv ska jag så fort jag kommer hem hoppa i festblåsan och skynda mig till en trettioårsfest. Ge en massa kramar till Lovis ska jag också göra!

Av Malin - 9 februari 2013 07:39

Sitter i en minibuss på väg mot Mölndal. Lovis sover tryggt bredvid mig. Mittensätet i mittenraden hade isofixfäste. Perfekt. Säkrare kan hon inte sitta.

Ja, det är såklart bandy som står på schemat. Hade egentligen tänkt prioritera hemmamatcher, men dels var det väldigt kul att spela senast och dels är vi dåligt med folk så jag och därmed Lovis hakade på. Kan nog redan nu garantera att jag har den lyxigaste matlådan efter matchen. Oh yes, rester från igår! :)

Ja, då vet ni vad jag pysslar med idag. Ha en finfin lördag!

Av Malin - 8 februari 2013 22:04

Helstekt oxfilé serverad på krämig savoykål tillsammans med lyxig, italiensk potatiskaka, smörstekta trattkantareller och rödvinssky.


Helt okej fredagsmiddag faktiskt. Köttet blev perfekt och det andra var inte så dumt det heller. Recept här.

Av Malin - 8 februari 2013 14:01

Igår fick vi besök av Isacs kusiner O och A som var på väg hem från fjällen. Då en av dem fyller år om några dagar passade vi på att fira lite med tårta. Rosa sugarpaste som jag efter vanlig utkvavling kavlade med en stav med hjärtmönster. En rolig effekt. Gjorde även rosor för första gången och insåg att det faktiskt var både snabbt, enkelt och roligt. Penslade lite glitterpulver på dem så att det liksom hände något (även om det inte syns så tydligt på bilden).





Just nu sitter hela familjen i soffan framför Bilar. Lovis sover i sin pappas knä och pappan gör det samma. Ingen större skräll på den sistnämnde. Själv skulle jag inte heller ha något emot en liten middagslur, men tänkte kika in här först! :)


Ikväll blir det middag med mina föräldrar. Har köpt oxfilé för andra gången i mitt liv och ska äta den med italiensk potatiskaka, gräddstuvad savoykål, smörstekta trattisar och rödvinssky. Ungefär allt är nytt för mig, vad gäller tillagning. Så det blir rätt så spännande. Potatiskakan är förberedd och står just nu och svalnar i uterummet under press. Jag skickade iväg familjen till lekparken och kunde skruva upp musik på hög volym och härja fritt i köket när jag gjorde den. Det är egentid som jag tycker om! Kul att pröva lite nytt i köket, men när det är så dyr mat som ikväll så gör jag bäst i att se till att det blir riktigt gott! I´ll do my best.


Trevlig helg till er



Av Malin - 6 februari 2013 20:29

Trött mamma i soffan idag. Sena kvällar, tidiga mornar och en hungrig Lovis om nätterna. Och när jag väl sover så är det uppenbarligen väldigt ytligt för jag drömmer så mycket just nu.

Exempel 1.
Jag skulle spela fotboll med ca hundra tjejer i 14-16årsåldern och kände mig därför ganska gammal och aningen utanför. Helt plötsligt, mitt i träningen, var det dock dags för tävling. Man skulle baka chokladbollar. Yes, tänkte jag. Det här är ju min grej! Men när det väl var min tur så var det helt plötsligt köttbullar som skulle rullas. Snopet!

Exempel 2.
Jag sitter bland vänner och berättar att jag ska träffa en onkolog för att jag troligtvis hade en tumör i halsen. Helt plötsligt inser mina vänner hur tragiskt livet är. En efter en börjar de kasta sig ut från trampolinerna i ett badhus. De gör allt de kan för att landa på det hårda klinkergolvet för att på så sätt ta livet av sig. En del lyckades bättre än andra. En rätt så makaber syn vill jag minnas...

Jag tycker det är rätt så fascinerande med drömmar. Hur hjärnan komponerar ihop dessa fantasier med intryck och tankar från ens upplevelser. Vad gäller det sista exemplet så fick jag nyligen berättat för mig av en vän att hon har en liten godartad tumör i halsen. Vad gäller trampolinerna så såg jag på "Familjen annorlunda" i måndags och där var dem på badhuset och hoppade. Men hur kan hjärnan koppla samman dessa händelser och dessutom lägga till självmordsförsök!? Som sagt, fascinerande.

Av Malin - 5 februari 2013 21:05

Idag, äntligen, känns Isac pigg igen efter två veckors förkylning. Öroninflammationen verkar ha gått tillbaka och han är full av energi. Äntligen. Lovis är fortfarande rosslig och hostig men efter samtal med BVC så ska det inte vara någon fara så länge allmäntillståndet är bra. Och det är det. Kolla bara på solstrålen här nedan! <3

Av Malin - 4 februari 2013 20:43

Ja, misstanken fanns där redan igår. En känsla av att det var något som inte stämde när han var så hysterisk som han var igår kväll. På dagis idag har han dock varit som vanligt och busat, lekt och ätit massor. Men succesivt under eftermiddagen har han dock blivit gnälligare och gnälligare och lagom till det att Andreas kom hem var han närmast otröstlig. Öronen fick vi inte ta på.


Då han har haft en öroninflammation tidigare som värkt sönder ringde jag 1177 för att höra hur vi skulle gå vidare. Under de 45 minutrarna som det tog innan jag kom fram lyckades vi få i honom alvedon vilket gjorde susen och en stund senare däckade han i soffan framför Bilar. Som väntat fick vi rådet att avvakta till imorgon då alvedonen hjälpte och han inte hade feber. Jag hoppas att vi slipper mötas av var som rinner ur örat imorgon.


Ja, det var vår kväll det. Någon träning blev det därför inte idag. Nåja, jag har fortfarande träningsvärk efter matchen från igår som vi vann med 8-3. Det var kul att spela och jag lyckades till och med peta in en boll bakom motståndarnas målvakt. Låt gå för att hon hade solen i ögonen och bollen ändrade riktning på någon spelare. Mål som mål!


Bild från en match för ett par år sen när jag bjuds på en liten flygtur. Numera spelar jag med nummer 23 på ryggen.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards